۱۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۰
حذف مالیات بر ارزش افزوده از اصل  طلا تأثیر مثبت بر بازار خواهد داشت
رئیس اتحادیه طلا و جواهر بیرجند:

حذف مالیات بر ارزش افزوده از اصل طلا تأثیر مثبت بر بازار خواهد داشت

بیرجند- قربانی مقدم، رئیس اتحادیه طلا و جواهر بیرجند با اشاره به اجرایی شدن قانون جدید مالیات بر ارزش افزوده، گفت: حذف مالیات بر ازرش افزوده از اصل طلا تأثیر مثبت بر بازار خواهد داشت.

غلامحسین قربانی‌مقدم در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهارکرد: قانون مالیات بر ارزش افزوده طلا از حدود ۱۳ سال پیش با سه درصد مالیات بر ارزش افزوده به اصل طلا و جواهر آغاز شد و کم کم به ۹ درصد رسید و مدت اجرای آزمایشی آن نیز طولانی شد.

رئیس اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا جواهر و ساعت بیرجند با بیان اینکه اجرای مالیات بر ارزش افزوده طلا تأثیر منفی بر بازار گذاشت، بیان‌کرد: در نتیجه بعد از مدت‌ها و با اظهار نظر کارشناسان و صاحب نظران در تیرماه سال جاری تصمیم گرفته شده مالیات بر ارزش افزوده از اصل طلا حذف شود.

قربانی مقدم ادامه‌داد: از نظر منطق تجاری نیز مالیات بر ارزش افزوده باید بر کالایی تعلق بگیرد از بین رفتنی است و کالایی چون طلا که ماندگار بوده و دوباره به چرخه بازار برمی‌گردد منطقی برای اینکه مالیات بر ارزش افزوده به آن تعلق گیرد، نداشت.

وی با بیان اینکه قانون جدید و دائمی مالیات بر ارزش افزوده طلا امروز ۱۳ دی اجرا می‌شود، بیان‌کرد: بر اساس این قانون اصل طلا از مالیات بر ارزش افزوده معاف خواهد بود اما اجرت و کارمزد آن مشمول ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده می‌شود.

رئیس اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا جواهر و ساعت بیرجند گفت: البته نمی‌توان گفت این قانون بر نرخ طلا تأثیر می‌گذارد چرا که نرخ طلا تأثیر گرفته از موارد دیگری چون نرخ دلار و اُنس و ... است ولی بالاخره موجب رونق بازار طلا خواهد شد.

قربانی مقدم در زمینه تأثیر کرونا بر بازار خرید و فروش طلا گفت: نمی‌توان گفت بعد از دو سال و کاهش آمار مبتلایان به شرایط قبل برگشته‌ایم ولی در ایام ابتدایی شیوع کرونا شرایط به گونه‌ای بود که عید و محرم و در شادی و عزا بازار طلا کساد بود.

وی یادآورشد: در حال حاضر امیدواریم بعد از ایام فاطمیه شاهد رونق بازار خرید و فروش طلا و جواهر با شروع جشن‌های عروسی باشیم.

کد خبر: ۱۲۷٬۳۵۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha