۱۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۰
تعدیل نیرو، تنها راه بقای واحدهای تولیدی در تورم
مدیرعامل شرکت مهتاب موتور خبرداد؛

تعدیل نیرو، تنها راه بقای واحدهای تولیدی در تورم

گرگان- دامغانی، مدیرعامل شرکت مهتاب موتور از تعدیل نیرو در واحدهای تولیدی ابراز ناخرسندی کرد و گفت: بسیاری از واحدهای تولیدی به واسطه شرایط کشور و تورم ناچار به حذف نیرو شدند.

حمید دامغانی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان این نکته که درحال حاضر ۳۳نفر در این شرکت مشغول هستند، اظهار کرد: امیدواریم بیشتر از این، نیروهایمان را از دست ندهیم چراکه برای نیروی انسانی زحمت کشیده و وقت گذاشتیم و علاقمند نیستیم به راحتی آنها را از دست بدهیم.

این فعال اقتصادی ضمن تاکید بر این نکته که صاحبان مشاغل از وضعیت فعلی اقتصاد کشور بسیار گلایه مند هستند، افزود: بسیاری از واحدهای تولیدی به واسطه شرایط کشور و تورم ناگزیر به تعدیل نیرو شدند.

به گفته او، درحالیکه آرزوی هر تولید کننده توسعه واحدهای تولیدی است و از دست دادن نیروی کار برای کارفرما به مثابه از دست دادن فرزندانش است اما صنایع در این مدت به اجبار نیروی انسانی را حذف کردند.

دامغانی با بیان اینکه شرکت مهتاب موتور فعالیتش را از سال ۸۲ آغاز کرده، افزود: پس از تاسیس این واحد تولیدی همراه با توسعه بازار داخلی، بخش صادرات هم فعال کردیم.

وی از صادرات این شرکت به ۱۴ کشور دنیا خبرداد و گفت: محصول این واحد تولیدی علاوه بر مصارف داخلی به کشورهای همسایه و اروپای شرقی صادر می شود.

به گفته این فعال اقتصادی، در مجموع ارزش ریالی صادرات شرکت مهتاب موتور، در طول این سال ها از ۶۲ هزار دلار شروع شده تا بالاترین رقم آن به حدود ۲۵ میلیون دلار در یک سال هم رسیده است.

او تامین مواد اولیه با کیفیت را از دیگر مشکلات این بخش دانست و اضافه کرد: مواد اولیه شامل دو بخش است بخش اولیه شامل روغن های کارکرده که از سطح استان جمع آوری می شود ومشکلی در این تامین آن نیست اما مواد افزودنی که در گذشته از کشورهای اروپایی وارد می شد با توجه به تحریم ها واردات ممنوع شد.

مدیرعامل شرکت مهتاب موتور واردات مواد اولیه این واحد تولیدی را از کشورهای چین و روسیه اعلام کرد و گفت:علی رغم تمایل واحدهای تولیدی ناچار به استفاده از این محصولات وارداتی هستیم.

به گفته این فعال اقتصادی، کیفیت مواد اولیه وارداتی قالبا قابل قبول نیست و این مواد وارداتی، تهیه محصول نهایی را مطابق با استانداردها با مشکل مواجه کرده است.

وی با تاکید بر این نکته که درحال حاضر هم محصول این واحد تولیدی براساس استانداردهای بین المللی تولید می شود، افزود: اما استفاده از مواد اولیه باکیفیت، تهیه محصولی برابر با استانداردهای دنیا را تسهیل می کند.

وی خاطرنشان کرد: نکته جالب اینجاست که اداره استاندارد به رغم عرضه مواد اولیه بی کیفیت، ضرایب اطمینانی که از استاندارد جهانی تعریف شده را از ما می خواهند.

کد خبر: ۱۲۷٬۱۸۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha