۱۳ دی ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۱
 هلدینگ ها در راه مازندران| سرمایه گذاری ۵ هزار میلیاردی شستا
بازار گزارش می‌دهد؛

هلدینگ ها در راه مازندران| سرمایه گذاری ۵ هزار میلیاردی شستا

ساری- پای هلدینگ ها و شرکت های بزرگ سرمایه گذاری به مازندران رسید تا پس از سال ها، طلسم اجرای مگاپروژه های کلان در استان شکسته شود.

بازار؛ گروه استان‌ها: طلسم ورود سرمایه گذاری‌های کلان در مازندران شکسته شد و با ورود شستا و سرمایه گذاری پنچ هزار میلیارد تومانی در استان، فرایند توسعه مازندران وارد فاز تازه و نو شده است.

وجود جاذبه‌ها و قابلیت‌های فراوان در مازندران، اسکله‌ها و بنادر سه گانه، شرکت‌های آنتی بیوتیک، چوب و کاغذ، فیبر بابلسر و چوب و خزر کاسپین وابسته شستا افق‌های تازه ای را فراروی سرمایه گذاری در استان بازخواهد کرد.

همچنین طبق توافق‌های صورت با ورود شستا ظرفیت‌های سرمایه گذاری مازندران در حوزه‌های گردشگری دریایی، تأمین اجتماعی، پرورش ماهی در قفس و غیره رونق می‌گیرد.

علی بابایی نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره اینکه چهار پنل سرمایه گذاری شستا در استان وجود دارد، شرکت داروسازی و آنتی بیوتیک، داروپخش، چوب و کاغذ از جمله طرح‌های سرمایه گذاری در استان بیان کرد و گفت: ۲۳ درصد سرمایه گذاری چوب و کاغذ مربوط به شستا است.

وی گفت: همچنین بنا داریم ساخت یک بزرگراه را به شستا تحویل دهیم و با تحقق این هدف، سرمایه گذاری در استان رونق می‌گیرد.

سقف سرمایه گذاری شستا به ۵ هزار میلیارد تومان می‌رسد
وی با بیان اینکه شستا در برخی از استان‌ها چندین هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری کردند، گفت: مازندران استانی مظلومی است و تلاش داریم تا سقف سرمایه گذاری را تا سقف پنج هزار میلیارد تومان برسانیم.

 هلدینگ ها در راه مازندران| سرمایه گذاری ۵ هزار میلیاردی شستا

بابایی یادآور شد: امیدواریم با سرمایه گذاری صورت گرفته، صندوق‌های وابسته شستا در استان سرمایه گذاری کنند و با این حجم سرمایه گذاری می‌توان برای دو تا سه هزار بیکار اشتغال ایجاد کرد.

شستا برای اولین گام در مازندران، چرخ یک واحد تولیدی را پس از سه سال به چرخش درآورد و مازندران را به قطب توزیع روغن موتور در کشور مبدل کرد.

زارع پور مدیرعامل ایرانول در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به این که ماهانه یک میلیون لیتر روغن به شرکت تازه افتتاح شده خواهیم داد، افزود: طبق قرارداد بنا داریم این میزان را تا دو میلیون لیتر برسانیم.

وی با اظهار اینکه در فاز اول برای ۱۰۰ نفر شغل ایجاد شده است، افزود: پیش بینی می‌شود با توسعه طرح برای ۲۰۰ نفر شغل ایجاد کند.

محدودیتی برای سرمایه گذاری در مازندران نداریم
علی رستمی مدیرعامل شستا نیز در سفر به مازندران در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه محدودیتی برای سرمایه گذاری در استان نداریم، گفت: در فاز اول پنج هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در حوزه‌های صنعتی و معدنی در استان انجام می‌شود.

وی ادامه داد: شستا در سال جاری، افزایش تولید و اشتغال را اولویت قرار داده و این طرح به جد در استان مازندران نیز پیگیری می‌شود.

رستمی یادآور شد: شستا را به صورت مگاپروژه می‌بینیم و شبانه روز برای راه اندازی از واحدهای تولیدی حمایت می‌کند و در حال حاضر ۶۰ هزار پروژه در سراسر کشور در دست اجرا داریم.

به رغم آنکه بسترهای سرمایه گذاری در مازندران فراهم است اما طی سال‌های گذشته به دلیل موانع و محدودیت‌ها، پای هلدینگ ها و سرمایه گذاری‌های کلان به استان باز نشده است.

 هلدینگ ها در راه مازندران| سرمایه گذاری ۵ هزار میلیاردی شستا

محمود حسینی پور استاندار مازندران در جلسه با شرکت سرمایه گذاری شستا تصریح کرد: بستر استمرار سرمایه گذاری در این استان فراهم است و در پروژه‌های ملی، استانی و بحث فاینانس سرمایه گذاری از طریق شرکت‌های چینی مطرح است و با نگاه ویژه به مازندران مذاکراتی در این راستا صورت گرفته است و هلدینگ های بزرگ داخلی هم نسبت به سرمایه گذاری در مازندران اعلام آمادگی کردند.

تمایل داریم زمینه حضور بیشتر شرکت سرمایه گذاری شستا را در مازندران فراهم کنیم چرا که بستر سرمایه گذاری در استان فراهم است. سرمایه گذاری برای احداث آزادراه یک ضرورت و دارای آثار اجتماعی مطلوب است

نماینده عالی دولت در مازندران اظهار کرد: تمایل داریم زمینه حضور بیشتر شرکت سرمایه گذاری شستا را در مارندران فراهم کنیم چرا که بستر سرمایه گذاری در استان فراهم است. سرمایه گذاری برای احداث آزادراه یک ضرورت و دارای آثار اجتماعی مطلوب است و موجب از بین رفتن رنج و مشکلات مردم در این راستا خواهد شد.

وی تصریح کرد: متأسفانه، هنوز استان مازندران نتوانست از ظرفیت‌های شستا به صورت کامل بهره ببرد گرچه اتفاقاتی که تاکنون رخ داده قابل توجه است ولی هنوز برای سرمایه گذاری در مازندران امکان فعالیت وجود دارد که این مهم نیاز به اراده عملیاتی برای سرمایه گذاری در استان دارد تا با توجه به نزدیکی این استان به پایتخت و مواهبی که مازندران نسبت به دیگر استان‌ها دارد، سرمایه گذاری در استان برای مجموعه مدیریتی شستا مقرون به صرفه باشد.

به گزارش بازار، با توجه به جایگاه این استان در گردشگری و تولید سبد غذای کشور و اهمیت امنیت و سلامت غذایی، خواستار سرمایه گذاری‌های بیش از پیش شرکت شستا در استان بویژه در حوزه کشاورزی هستیم. در بخش کشاورزی، پروژه‌های خوبی در استان وجود دارد و سرمایه گذاری در این بخش در استان مازندران زودبازده و مقرون به صرفه است.

کد خبر: ۱۲۷٬۱۱۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 1
    • رضا IR ۰۹:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۴
      7 0
      سرمایه گذاری بسيار خوب است به شرطی که به محیط زیست مازندران آسیبی نرسد ۰ خدا قوت
    • اسی IR ۲۰:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۴
      0 0
      در صورت اجرای طرح جامع و هدفمند برای سرمایه گذاری درازمدت که منافع هم استانی های عزیز تامین شود ، نیاز به اجرای چنین برنامه هایی در استان بسیار راهگشا خواهد بود...