۱۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۳
صدور هشدار سطح قرمز جوی و دریایی در هرمزگان
مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان اعلام کرد

صدور هشدار سطح قرمز جوی و دریایی در هرمزگان

هرمزگان- مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان از صدور هشدار سطح قرمز جوی و دریایی در هرمزگان خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی استانداری هرمزگان، مهرداد حسن زاده با بیان اینکه خروجی نقشه ها و مدل های هواشناسی بیانگر تشدید وضعیت ناپایداری جوی و دریایی در استان هرمزگان است، از صدور هشدار سطح قرمز جوی و دریایی در هرمزگان خبر داد و عنوان کرد: در روزهای یکشنبه، دوشنبه و سه شنبه هفته جاری، تشدید فعالیت سامانه بارشی در هرمزگان را شاهد خواهیم بود.

وی ادامه داد: طبق پیش بینی صورت گرفته فعالیت این سامانه بارشی موجب رگبار شدید باران همراه با رعد و برق، ریزش تگرگ و تندباد شدید می شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان افزود: آبگرفتگی گسترده معابر، سیلابی شدن مسیل ها و طغیان رودخانه ها، لغزندگی جاده ها و اختلال در ترددها از اثرات مخاطره آمیز این سامانه بارشی در سراسر استان هرمزگان است.

حسن زاده همچنین با اشاره به رگبار شدید باران و طوفانی شدن دریا در روزهای یکشنبه ۱۲ دی و دوشنبه ۱۳ دی ماه، تصریح کرد: طبق پیش بینی صورت گرفته طی این روزها شاهد وزش تندباد شدید جنوب شرقی-جنوبی همراه با رگبار شدید باران و رعد و برق خواهیم بود که طوفانی شدن دریا و اختلال در کلیه فعالیت های دریایی از اثرات مخاطره آمیز آن در تمامی مناطق دریایی استان هرمزگان است.

وی در توصیه هایی، بر لزوم هماهنگی کامل دستگاه های اجرایی امدادرسان جهت مقابله با سیلاب، لزوم پاکسازی کانال ها و آبراهه ها و بازگشایی دهانه پل ها، اجتناب از تردد و سفر در جاده های درون استانی و برون استانی، جلوگیری از هرگونه فعالیت کوهنوردی، جمع آوری دام ها از حاشیه رودخانه ها، توقف عملیات سمپاشی به دلیل بارش شدید باران و جمع آوری محصولات کشاورزی، خودداری از هرگونه توقف و تردد در حاشیه رودخانه ها و صعود به ارتفاعات و توقف هرگونه فعالیت دریایی به ویژه تفریحات دریایی، تاکید کرد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان با بیان اینکه از شامگاه شنبه ۱۱ دی ماه، موج بارشی جدید وارد استان هرمزگان خواهد شد، اظهار کرد: این سامانه بارش های سنگین، ابتدا مناطق غربی و شمالی استان و روزهای یکشنبه، دوشنبه و سه شنبه هفته جاری در کل استان هرمزگان تأثیر خواهد گذاشت.

حسن زاده با تاکید بر لزوم حفظ آمادگی تمامی دستگاه های مسئول و مرتبط با مدیریت بحران در سراسر استان و همچنین توجه مردم به هشدارها و نکات ایمنی، اظهار داشت: از مردم سراسر استان هرمزگان، تقاضا داریم به طور جدی توصیه ها و نکات ایمنی را مورد توجه قرار دهند و همچنین مجموعه رسانه های استان به طور مستمر هشدارهای صادره را اطلاع رسانی کنند.

وی اضافه کرد: واحد هشدار سریع اداره کل مدیریت بحران استانداری هرمزگان با شماره تلفن ۳۱۷۱ آماده پاسخگویی به سوالات مردم هرمزگان است و در صورت بروز هر گونه حوادث ناشی از سیلاب و نیاز به امداد رسانی، مردم می توانند با این شماره تماس حاصل کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان بیان داشت: بازدیدهای مستمر از اقدامات دستگاه‌های اجرایی مرتبط با مدیریت بحران پس از بارندگی ها در هرمزگان آغاز شده و ادامه خواهد داشت.

کد خبر: ۱۲۷٬۰۷۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha