۱۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۶
الگوی مصرف مشترکان در مناطق مختلف بدون تغییر ماند
سخنگوی صنعت برق:

الگوی مصرف مشترکان در مناطق مختلف بدون تغییر ماند

رجبی مشهدی، سخنگوی صنعت برق الگوی مصرف برق مشترکان طبق روال گذشته بوده و در مناطق مختلف هیچ تغییری نکرده است.

به گزارش بازار به نقل از توانیر، مصطفی رجبی مشهدی سخنگوی صنعت برق در خصوص نظام تعرفه‌گذاری صنعت برق گفت: هدف این طرح اصلاح مصرف مشترکان پرمصرف و حمایت از مشترکان با مصرف زیر الگو و تامین برق پایدار برای همه مشترکان است.

رجبی مشهدی ادامه داد: الگوی مصرف مشترکان در مناطق مختلف هیچ تغییری نکرده است و هم اکنون الگوی مصرف برای مشترکان ۲۰۰ کیلووات ساعت در ماه است.

وی با بیان این که کشور به لحاظ جغرافیایی و شرایط جوی و دمای هوا به ۵ منطقه جغرافیایی تقسیم شده است، افزود: این دسته‌بندی و الگوهای پیشین تعیین شده به هیچ عنوان تغییر نکرده است و حتی سقف بهره‌مندی از پاداش‌ها و مشوق‌ها نیز تسهیل شده و در مناطق عادی الگوی کم مصرفی، از ۸۰ کیلووات ساعت ماهانه که در گذشته وجود داشت، به ۱۰۰ کیلووات ساعت در ماه‌های غیرگرم و از ۱۰۰ کیلووات ساعت در ماه به ۱۵۰ کیلووات ساعت در ماه‌های گرم افزایش یافته است.

رجبی مشهدی با اشاره به این که الگوی مصرف در مناطق گرمسیر ۱ که شامل نوار جنوبی کشور است، در ماه‌های گرم ۳ هزار کیلووات ساعت در ماه بود که بدون تغییر مانده است، خاطرنشان کرد: بیش از ۸۰ درصد از مشترکان خانگی در مناطق عادی قرار دارند.

سخنگوی صنعت برق تشریح کرد: در مناطق عادی بیش از ۷۵ درصد و در مناطق گرمسیر یک حدود ۹۵ درصد از مشترکان و مشمول افزایش تعرفه نمی‌شوند و تغییری در نحوه محاسبه قبوض برق خود شاهد نیستند. همچنین در این آیین نامه مشوق‌هایی برای مشترکان خانگی در نظر گرفته شده به طوری که اگر مشترکی در ماه‌های گرم مصرف خود را نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش دهد و مصرف برق آن کمتر از الگو باشد متناسب با کاهش مصرف مشمول دریافت پاداش خواهد بود. علاوه بر آن تعرفه مشترکانی که مصرف آن‌ها کمتر از ۵۰ درصد الگوی منطقه باشد و تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی باشند رایگان محاسبه خواهد شد.

سخنگوی صنعت برق همچنین با اشاره به این که اجرای مصوبه مربوط به آیین‌نامه نحوه محاسبه برق مصرفی مشترکان از ابتدای بهمن در کشور کلید خواهد خورد، خاطرنشان کرد: برق مصرفی دی‌ماه مشترکان مشمول این مصوبه نخواهد بود و یکی از دلایل اصلی این وقفه یک ماهه، آگاه سازی بیشتر مشترکان از طریق فعالیت‌های اطلاع رسانی درشبکه‌های اجتماعی و رسانه‌ها به منظور آشنایی مردم با الگوهای منطقی مصرف بوده است. حتی در این آیین نامه پیش بینی شده که اگر کسی بتواند مصرف خود را از قبل برنامه ریزی کند که در کدام پله قرار گرفته، می‌تواند از ۵ درصد تخفیف برخوردار شود.

رجبی مشهدی با درخواست از مشترکان برای توجه و دقت در میزان برق مصرفی خود، یاداور شد: مشترکان می‌توانند از طریق نرم افزار موبایلی "برق من" نسبت به دریافت قبض الکترونیکی برق خود اقدام و از این طریق میزان مصرف خود را با سایر همسایه‌ها و همشهریان خود مقایسه کنند.

کد خبر: ۱۲۷٬۰۷۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha