۱۸ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۴
تمام شهرهای استان سمنان به اینترنت ۴G متصل شد/ اتصال ۳۹۹ روستا به شبکه ملی اطلاعات
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات سمنان:

تمام شهرهای استان سمنان به اینترنت ۴G متصل شد/ اتصال ۳۹۹ روستا به شبکه ملی اطلاعات

سمنان- مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات سمنان با اشاره به رشد چشمگیر شاخص‌های ارتباطی گفت: تمام شهرهای استان به اینترنت ۴G متصل شده است.

سید یاسر حسن‌پور در گفتگو با خبرنگار بازار، ضمن بیان اینکه شاخص‌های ارتباطی و مخابراتی در سطح استان سمنان رشد چشمگیری در مقایسه با سال‌های گذشته داشته است، اظهار داشت: اینترنت ۴G در تمام شهرهای استان سمنان متصل شده است.

وی با اشاره به اینکه تعداد مشترکان پهن باند ثابت و سیار در استان سمنان نسبت به سال گذشته ۲۸ درصد افزایش‌یافته است، افزود: بااتصال تمام شهرها به اینترنت نسل چهارم، تعداد نودهای ۴G با رشد ۲۰۶ درصدی نسبت به سال گذشته مواجه شد.

اتصال ۳۹۹ روستا استان سمنان به شبکه ملی اطلاعات

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات سمنان از اتصال ۳۹۹ روستا استان سمنان به شبکه ملی اطلاعات تا پایان بهمن‌ماه سال گذشته خبر داد و گفت: تعداد روستاهای متصل به شبکه ملی اطلاعات افزایش ۲.۵ برابری نسبت به سال ۹۶ را تجربه کرد.

حسن‌پور بابیان اینکه اپراتورهای اول و دوم در زمینه ارائه اینترنت پرسرعت سیار، به ترتیب از رشد ۲۱۰ و ۳۶۰ درصدی در روستاها برخوردار شدند، خاطرنشان کرد: به‌کارگیری زیرساخت‌های ارتباطی ایجادشده برای بهبود شاخص‌های توسعه مهم‌ترین هدفی است که در این راستا دنبال می‌شود.

وی افزود: این بستر ایجادشده بهترین فرصت برای توسعه کاربردهای فناوری اطلاعات ازجمله بهبود فضای کسب‌وکار، رونق کسب‌وکارهای اینترنتی، توسعه اشتغال و ارائه مطلوب خدمات عمومی فراهم کرده است.

سطح امنیت سایبری در استان سمنان مطلوب است

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات سمنان با تأکید بر اینکه سطح امنیت سایبری در استان مطلوب است، بیان کرد: اقدامات مؤثری در حوزه امنیت سایبری نظیر بازدیدهای گروه مشاوران امنیت از ادارات سطح استان و اطلاع‌رسانی  و برگزاری جلسات این حوزه و پدافند غیرعامل سایبری انجام‌شده است.

حسن‌پور بابیان اینکه همکاری و نظارت به‌صورت مستمر در حال انجام است، یادآور شد: بهره‌گیری از زیرساخت‌های ایجادشده برای احراز هویت الکترونیکی در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از اقدامات شاخصی است که در راستای توسعه زیرساخت‌های فناوری و ارائه خدمات به‌صورت الکترونیکی در سطح استان انجام شد.

وی با اشاره به‌پیش بینی افزایش تعداد دفاتر پیشخوان خدمات دولت‌شهری و روستایی در استان سمنان ابراز کرد: پروژه هوشمند سازی مدارس روستایی نیز برنامه‌ریزی‌شده و رایزنی‌هایی با اداره کل آموزش‌وپرورش و اپراتور مخابرات انجام و مرحله اجرایی آن به‌زودی آغاز می‌شود.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات سمنان درباره اقدامات انجام‌شده در حوزه اشتغال برای پشتیبانی از شکل‌گیری کسب‌وکارهای جدید نیز بیان کرد: توسعه‌ شرکت‌های فعال آی‌سی‌تی با بهره‌گیری از ظرفیت‌های قانونی موجود ازجمله طرح‌های ایران کارفا و ایران نوآفرین ازجمله مهم‌ترین اقدامات صورت گرفته در استان سمنان است که مورد استقبال گروه‌ها، شرکت‌ها و علاقه‌مندان این حوزه قرارگرفته است.

کد خبر: ۱۲٬۷۰۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha