۱۰ دی ۱۴۰۰ - ۰۱:۴۰
برای ساخت سه میلیون واحد مسکونی زمین آماده است| آغاز احداث ۴۱ هزار و ۵۰۰ خانه در قم
وزیر راه و شهرسازی:

برای ساخت سه میلیون واحد مسکونی زمین آماده است| آغاز احداث ۴۱ هزار و ۵۰۰ خانه در قم

قم- قاسمی، وزیر راه و شهرسازی از احداث ۲ میلیون واحد مسکونی تا پایان ۲ سال اول دولت خبر داد و گفت: تاکنون برای نزدیک به ۳ میلیون واحد مسکونی زمین فراهم شده است.

به گزارش خبرنگار بازار، با توجه به تورم و آشفتگی‌های بخش مسکن و دخالت دلالان و سودجویان در این بازار مردم طی ماه‌های اخیر گلایه‌هایی از بازار مسکن داشته و مهم‌ترین خواسته خود را از دولت بهبود وضع بازار مسکن مطرح کرده‌اند.

با توجه به این که از سوی دولت قبل طرح ملی مسکن برای مسکن‌دار شدن خانوارهای بدون مسکن اجرا شده بود اما در جریان افزایش قیمت مصالح ساختمانی و زمین این طرح با چالش‌هایی در اجرا روبرو بود که با روی کار آمدن دولت سیزدهم نهضت ملی مسکن مطرح که به موجب آن خانوارهای کم درآمد و دهک‌های پایین با کمک و اعطای تسهیلاتی صاحب مسکن می‌شوند.

سهم قم برای نهضت ملی مسکن ۱۹ هزار و ۴۰۴ واحد مسکن در سال است که با الحاق اراضی ۵۶۰ هکتاری این طرح اجرا شود؛ هرچند مشکلاتی هم در این زمینه وجود دارد اما در جریان سفر رئیس دولت سیزدهم به قم مسائل و مشکلات مسکن مطرح و طبق گفته وزیر راه و شهرسازی در مراسم کلنگ زنی ۴۱ هزار واحد مسکونی شرط استفاده از طرح ملی مسکن تسهیل شده و بانک‌ها ملزم به پرداخت وام ودیعه مسکن شده‌اند.

احداث ۲ میلیون واحد مسکونی تا پایان دو سال اول
وزیر راه و شهرسازی در سفر خود به قم عصر پنج‌شنبه در آیین کلنگ زنی ۴۱ هزار واحد مسکونی، گفت: در کل کشور خواسته مردم، تعهد دولت و قانون مجلس دست به دست داده که نهضت ملی مسکن شکل بگیرد و در این فرصت کوتاه عملیات اجرایی بخش زیادی از واحدهای مسکونی این طرح در استان‌های کشور آغاز شده است.

رستم قاسمی افزود: در قم نیز عملیات اجرایی احداث ۴۱ هزار و ۵۰۰ واحد آغاز شده که بتوانیم سهمیه ۲ میلیون واحدی فاز اول این طرح را تا پایان دو سال اول احداث کنیم؛ در واقع تاکنون برای نزدیک به ۳ میلیون واحد مسکونی زمین فراهم شده است.

به گفته وی، خوشبختانه مقدار زیادی از زمین مورد نیاز این طرح در کشور تأمین شده و اکنون بیش از مقدار مورد نیاز برای فاز اول این طرح زمین داریم.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در این طرح زمین به شکل اجاره ۹۹ ساله در اختیار مردم قرار می‌گیرد، افزود: در استان‌ها تسهیلات ۴۰۰ میلیون تومانی به متقاضیان پرداخت می‌شود و زمان بازپرداخت اقساط این طرح ۲۰ ساله است که در حال توافق با سازمان مدیریت و بانک مرکزی هستیم تا اقساط این طرح به صورت پلکانی و منطبق با توانمندی مردم تعیین شود.

در طرح ملی مسکن و یا در طرح نهضت ملی مسکن دولت سیزدهم آن چه باید مورد توجه قرار گیرد تسهیلات اعطایی برای دهک‌های پایین جامعه است تا بتوانند از این طرح‌ها برای مسکن‌دار شدن استفاده کنند؛ در قم بافت‌های فرسوده بی‌استفاده‌ای وجود دارد که با اندکی تغییر کاربری می‌توان نهضت ملی مسکن را اجرا کرد.

وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به این سؤال که مردم در دریافت وام ودیعه مسکن با مشکلاتی روبرو هستند، گفت: بخش زیادی از این تسهیلات از سوی ستاد ملی کرونا با فراخوان به بانک‌های عامل پرداخت شده و در ستاد در حال پیگیری برای ادامه پرداخت این ودیعه از سوی بانک‌ها هستیم و بانک‌ها را برای پرداخت الزام کرده‌ایم.

کد خبر: ۱۲۶٬۸۷۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۰۲:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
      0 0
      سال هم تموم شد پس کی اماده می شن این مسکنها همش وعده ونوید