۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۲
واحدهای تولید لوازم خانگی قم به سمت صادرات بروند
وزیر صمت در قم:

واحدهای تولید لوازم خانگی قم به سمت صادرات بروند

قم- فاطمی امین، وزیر صنعت، معدن و تجارت در بازدید از واحد تولیدی لوازم خانگی در قم گفت: باید قم به سمت صادرات لوازم خانگی قدم بردارد.

به گزارش خبرنگار بازار، در جریان بازدید وزیر صمت از واحد تولیدی لوازم خانگی در قم که عصر پنج‌شنبه همزمان با سفر رئیس جمهور و تعدادی از اعضای کابینه به قم انجام شد بر هدف‌گذاری برای یافت بازارهایی برای صادرات لوازم خانگی تأکید شد.

استان قم طی یکی دو سال اخیر در زمینه تولید لوازم خانگی جایگاه خوبی در کشور پیدا کرده است هرچند در زمینه صادرات هنوز نتوانسته بازارهای مطلوبی را پیدا کند.

تولید لوازم خانگی نه تنها زمینه اشتغال‌زایی خوبی را ایجاد می‌کند بلکه به عنوان صنعت پیشران نیز در شکل‌گیری بسیاری از صنایع پایین دستی مؤثر است؛ استان قم در تلاش است تا به قطب تولید انواع لوازم خانگی با بالاترین استانداردهای موجود تبدیل شود که این امر در راستای داخلی سازی محصولات مورد نیاز کشور و خنثی‌سازی بسیار مؤثر و تأثیرگذار است.

سید رضا فاطمی امین در حاشیه بازدید خود از واحد تولیدی لوازم خانگی در جمع خبرنگاران گفت: در زمینه تولید لوازم خانگی قم جایگاه خوبی دارد اما باید زمینه صادرات و هدف‌گذاری برای یافتن بازارهای مطلوب نیز ورود کند.

وی با بیان اینکه در قم ظرفیت‌های صنعتی و معدنی بالایی وجود دارد اما اقدامات مناسبی برای ارتقای آن صورت نگرفته است، افزود: ما در حمایت از صادرات و ارائه تسهیلات برای فعالان اقتصادی قم مصوبات خوبی داریم و آمادگی داریم تا برای رفع موانع تولیدکنندگان و رونق صادرات قدم برداریم.

در پی حل مشکل آب برای صنایع هستیم
وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه در پاسخ به این سئوال که برای رفع مشکل آب در حوزه صنایع چه تدبیری دارید، بیان کرد: مشکل آب مسئله‌ای ملی است و ما در پی حل آن هستیم؛ قم یک شهر صنعتی است و ما برای بهره‌گیری از ظرفیت‌های صنایع در قم مصوبات خوبی داریم و آمادگی داریم از صادرکنندگان و واحدهای تولیدی قم حمایت نماییم.

لازم به ذکر است سرمایه‌گذاری‌های انجام شده در واحدهای صنعتی بیش از ۷۳ هزار میلیارد ریال است که با این حجم از سرمایه‌گذاری در ۲ هزار و ۴۰۰ واحد صنعتی و تولیدی برای بیش از ۶۰ هزار نفر اشتغال ایجاد شده است.

گفتنی است؛ این واحد صنعتی که توسط وزیر صمت بازدید شد با سرمایه‌گذاری ثابت ۷۰۰ میلیارد ریال و اشتغال‌زایی برای ۷۴۰ نفر در ابتدا و ۱۲۰۰ نفر در فازهای بعدی مورد بهره‌برداری قرار گرفت؛ این واحد تولیدی که ماشین‌آلاتی با تکنولوژی ایتالیا و چین را به کار گرفته است ظرفیت تولید ۵۰۰ هزار تا یک میلیون دستگاه انواع لوازم خانگی را داراست و ظرفیت اسمی قطعات پلاستیکی آن ۸ هزار تن انواع لوازم خانگی را دارد و این واحد در تلاش است تا تولید لوازم خانگی را کاملاً بومی‌سازی نمایند.

وجود ۷ شهرک صنعتی و ظرفیت‌های معدنی قم را به شهر صنعتی مبدل ساخته است
قم نه تنها امروز از مقاصد مهم گردشگری کشور به شمار می‌رود بلکه در زمینه صنعت، معدن و تولید جایگاه مهمی نیز به خود اختصاص داده است؛ وجود ۷ شهرک مهم صنعتی و ظرفیت‌های مهم معدنی قم را به شهر صنعتی مبدل ساخته است.

با وجود تحریم و بحران کرونا در زمینه تولید لوازم خانگی قم امروز حرفی برای گفتن دارد لذا تولید لوازم خانگی نه تنها زمینه اشتغال‌زایی را ایجاد می‌کند بلکه به عنوان صنعت پیشران نیز در شکل‌گیری بسیاری از صنایع پایین دستی مؤثر است.

بازدید از گروه صنعتی تولیدی انواع لوازم خانگی با برند پاکشوما و هم‌چنین دیدار با فعالان اقتصادی و بازدید شهرک صنعتی محمودآباد برنامه امروز وزیر صمت در قم بود.

طرح تدوین سند آمایش صنعت استان قم
در سفر دولت سیزدهم به قم، طرح تدوین سند آمایش صنعت استان قم با توجه به ظرفیت صنعتی، معدنی و تجاری استان بررسی و ضمن پایش وضعیت و مؤلفه‌های اصلی ظرفیت‌ها، سند پایش صنعت استان‌ها با توجه به ظرفیت‌های هر منطقه تدوین و با توجه به اسناد مرتبط، الزامات سند راهبردی استان در حوزه صنعت در ۳ شهرستان قم و جعفرآباد و کهک مورد تأکید قرار گرفته است.

در این سندها سعی شده است با تأکید به پایش بنگاه‌های استان بر مبنای سند آمایش، اولویت‌ها و ظرفیت اشتغال‌زایی هر صنعت نیز در افق ۱۴۰۴ مورد توجه قرار گیرد.

گفتنی است؛ قم دارای ۷ شهرک و نواحی صنعتی است و دست اندرکاران واحدهای صنعتی قم به سمت بومی‌سازی تولیدات خود برای حذف وابستگی به واردات مواد اولیه و اشباع دیگر واحدهای تولیدی با برند کاملاً ایرانی هستند.

کد خبر: ۱۲۶٬۸۶۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha