۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۰
روابط تجاری بین زنجان و شهر برست بلاروس گسترش می‌یابد
خادم رایزن بازرگانی سفارت ایران در بلاروس :

روابط تجاری بین زنجان و شهر برست بلاروس گسترش می‌یابد

زنجان- پیونیک، خادم رایزن بازرگانی سفارت ایران در بلاروس از آمادگی همکاری سفارت برای گسترش روابط تجاری بین زنجان و شهر برست بلاروس خبر داد.

به گزارش خبرنگار بازار، النا پیونیک ظهر پنجشنبه در دیدار با فعالان اقتصادی زنجان در گفتگو با خبرنگار بازار، از آمادگی همکاری سفارت برای گسترش روابط تجاری بین این استان و شهر برست بلاروس خبر داد و گفت: برنامه همکاری وآمادگی پذیرش هیات تجاری از استان زنجان به بلاروس از سوی سفارت دنبال خواهد شد.

وی به توانمندی ها و ظرفیت های تولیدی این شهر در بخش هایی از جمله مواد غذایی، لبنیات، پرورش دام و طیور، تولید شیر، غلات، مواد غذایی کودکان، گردشگری، کاشی و سرامیک و حوزه تولیدات لوازم خانگی  اشاره کرد و ابراز دشت: این شهر دارای ۳۳ هزار کیلومتر مربع وسعت و جمعیت یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفری و هم مرز با لهستان و اوکراین است که به همین جهت در کریدور حمل و نقل و راه‌های دسترسی مطلوبی با امکاناتی همچون فرودگاه قرار دارد.

نایب رئیس اتاق بازرگانی و صنایع برست بلاروس ،به استقبال از پیشنهاد اتاق بازرگانی زنجان برای برگزاری نمایشگاه های مشترک در شهرهای طرفین اشاره کرد و افزود: شهر برست با ۱۳۰ کشور دنیا روابط تجاری دارد و فعالان اقتصادی ۳۲ کشور با ۵۲۰ میلیون دلار حجم سرمایه‌گذاری در این شهر حضور دارند.

پیونیک با اشاره به منطقه آزاد تجاری شهر برست بلاروس، از اعطای معافیت های مالیاتی، گمرکی و تجاری و ... به فعالان اقتصادی و مشوق های دیگر فعالان اقتصادی در این منطقه خبر داد. 

وی با بیان اینکه همایش سالانه تجاری شهر برست هر ساله برگزار می‌شود، اظهار کرد: در همین راستا از اتاق بازرگانی زنجان و فعالان اقتصادی این استان برای حضور در این همایش جهت آشنایی هر چه بیشتر طرفین و گسترش همکاری ها در روابط تجاری دعوت می شود.

کد خبر: ۱۲۶٬۸۴۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha