۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۵
 نکات شگفت انگیز درباره بست کمربندی در بست سرا افشا شد!

نکات شگفت انگیز درباره بست کمربندی در بست سرا افشا شد!

در این مقاله سعی داریم که در مورد کاربرد بست های کمربندی اطلاعات لازم را در اختیار شما قرار بدهیم.

به گزارش بازار، در این مقاله سعی داریم که در مورد کاربرد بست های کمربندی اطلاعات لازم را در اختیار شما قرار بدهیم تا اگر سوالی در این زمینه ذهن شما را درگیر کرده است به پاسخ سوالات خود برسید. اگر به این موضوع ها علاقه‌مند هستید تا انتهای مقاله با ما همراه باشید؛

بست‌های کمربندی

ممکن است که واژه بست های کمربندی برای بسیار از افراد آشنا نباشد و اطلاعات کافی را در این باره نداشته باشند. امروزه استفاده از بست‌های کمربندی در میان تولید کنندگان محصولات مختلف افزایش پیدا کرده است. تولید کنندگان معمولا از این بست‌ها برای جمع کردن برخی وسایل که طول زیادی دارند همانند سیم‌ها و کابل‌های مختلف استفاده می‌کنند. گاهی اوقات نیز ممکن است که از این بست‌های کمربندی ممکن است برای اتصال برخی اتیکت ها و مارک های مختلف استفاده می‌شود. جنس بست های کمربندی که در بازار وجود دارد و مورد استفاده قرار می گیرد پلاستیکی است. این محصولات معمولا از جنسی ساخته می‌شوند که بریده نشود و استحکام کافی را داشته باشد.

طراحی بست‌های کمربندی

بست‌های کمربندی می تواند در شکل‌ها و طرح‌های مختلفی مورد استفاده قرار بگیرد. این بست ها می‌تواند در رنگ های مختلفی در بازار وجود داشته باشد. رنگ هایی که برای این بست ها در نظر گرفته می شود معمولا می تواند دلیل هایی را داشته باشد به گونه که ممکن است به علت هماهنگی با محصولی باشد که برای آن استفاده می شود و یا اینکه به دلیل ایجاد زیبایی و تنوع در بست های کمربندی باشد. علاوه بر این هنگام طراحی بست های کمربندی با توجه به کاربردی که می تواند داشته باشد با طرح ها و مدل های مختلفی ساخته می شود. هنگام طراحی بست های کمر بندی معمولا برای آن می توانند یک تیغه تا چند تیغه در نظر بگیرند. بر اساس تعداد تیغه ها و یا منافذی که نی تواند بر روی بست های کمربندی وجود داشته باشد می توان سایر این محصول را تغییر داد و برای محصول مورد نظر ان را کاربردی تر کرد.

ساختار تشکیل دهنده بست کمربندی

بست های کمربندی چه کاربردهایی می تواند داشته باشد؟

همانگونه که اشاره کردیم معمولا بست های کمربندی دارای جنسی پلاستیکی هستند. اما این محصولات می توانند با توجه به کاربردی که دارند می توانند از جنس فلز نیز ساخته بشوند. از بست های کمربندی به طور عمده برای جمع کردن برخی قطعات استفاده می شود. که بر این اساس می تواند جنس فلزی و یا پلاستیکی داشته باشد. اگر این محصول قرار باشد نیرو و فشار زیادی را تحمل کند طراحان معمولا ترجیح می دهند که از بست های کمربندی فلزی استفاده کنند. با توجه به  کاربردی که بست های کمربندی می توانند داشته باشند اندازه و رنگ این بست ها نیز می تواند تغییراتی را داشته باشد. از بست های کمربندی می توان برای برقراری اتصالات مختلف نیز استفاده کرد که با توجه به محلی که از آن استفاده می شود می تواند جنس های متفاوتی داشته باشد. به گونه ای که معمولا از بست های کمربندی پلی مری می توان در پزشکی نیز استفاده کرد.

چگونه می توان از بست های کمربندی استفاده کرد

بست های کمربندی به گونه ای طراحی نی شوند که بتوانند دو یا چند وسیله را به همدیگر اتصال دهند. با توجه به این مساله هنگام طراحی بست های کمربندی طراحان در قسمت داخلی بدنه آن تیغه هایی را ایجاد می کنند که بتواند با محل شیار بست کاملا چفت شود و وسیله هایی که قرار است به همدیگر متصل شوند را اتصال دهد. بعد از آن که تیغه ها با محل شیار بست کاملا چفت شود و اتصال برقرار شود دیگر امکان باز کردن بست وجود ندارد به همین دلیل افرادی که از بست های کمربندی استفاده می کنند باید توجه داشته باشند که بست ها را به گونه ای به کار ببرند که دیگر نیاز به باز شدن آن نباشد. تیغه های روی بدنه ها معمولا به گونه ای زاویه بندی و طراحی می شوند که کاملا با شیار های بست کمربندی چفت شود و استحکام کافی را داشته باشد.

جنس بست های کمربندی

یکی دیگر از مسائلی که در بست های کمربندی باید به آن توجه داشت جنس این محصول است. همانگونه که اشاره کردیم بست های کمربندی بر اساس کاربردی که می توانند داشته باشند جنس های مختلفی دارند. گاهی اوقات ممکن تست از بست های کمربندی پلاستیکی و نازک استفاده بشود. گاهی اوقات ممکن است جنس بست های کمربندی به گونه ای باشد که در مقابل اشعه های ماورإ بنفش مقام باشد. این جنس را معمولا برای بست هایی که در فضای باز استفاده می شوند و در معرض نور مستقیم خورشید قرار دارند استفاده می کنند. جنس بست های کمربندی ممکن است فلزی و یا استیل باشد. از این نوع بست های کمربندی معمولا زمانی استفاده می شود که برای جمع کردن وسیله مورد نظر و یا نگه داشتن آن نیاز به مقاومت زیادی باشد.

بست کمربندی استیل

قیمت بست های کمربندی

یکی از مسائلی که هنگام خرید بست های کمربندی به آن توجه ویژه ای می شود قیمت این محصول است. قیمت این محصولات معمولا بر اساس جنس و کیفیتی که دارند قیمت های متفاوتی خواهند داشت. به گونه ای که هرچقدر جنس این بست های کمربندی بهتر باشد و با کیفیت بیشتری ساخته شده باشد می توان قیمت بیشتری برای آن در نظر گرفت. علاوه بر این برند تولید کننده این بست های کمربندی نیز بر قیمت این محصولات تاثیر می گذارد. بست های کمربندی اگر به صورت عمده و انبوه به فروش برسند می توانند قیمت کمتری را داشته باشند و مشتریان آن را با هزینه کمتری خریداری کنند.

چه مراکز بست های کمربندی را به صورت عمده خریداری می کنند؟

همانگونه که اشاره شد برخی شرکت ها و کارخانه ها هستند که از بست های کمربندی برای جمع کردن کابل ها و سیم های تولید شده خود استفاده می کنند. از جمله این مراکز می توان به شرکت های تولید کننده انواع کابل ها و سیم های مختلف اشاره کرد. علاوه بر این شرکت های تولید کننده انواع مختلف موبایل نیز می توانند برای مرتب شدن بسته بندی های خود کابل شارژر ها را با استفاده از بست های کمر بندی جمع کنند. با توجه به این مساله این شرکت ها به حجم انبوهی از بست های کمربندی نیاز دارند. که برای اینکه بتوانند در هزینه های خود صرفه جویی کنند و در عین حال نیز با کمبود بست های کمربندی مواجه نشوند می توانند بست های کمربندی خود را به صورت عمده از شرکت های تولید کننده این محصول خریداری کنند. هنگام خرید عمده بست های کمربندی و همچنین خرید مستقیم از کارخانه های تولید کننده این محصول هزینه های تهیه بست کمربندی کمتر خواهد شد.

خرید بست های کمربندی

همانگونه که اشاره شد بست های کمربندی را می توان برای برقراری اتصالات مختلف و همچنین برخی وسایل که طول زیادی دارند مورد استفاده قرار داد. برای خرید بست های کمربندی می توان به شکل های مختلفی اقدام کرد. این محصولات را می توان به صورت مستقیم از کارخانه های تولید کننده به صورت عمده خریداری کرد. گاهی اوقات نیز برخی مراکز نیز وجود دارند که توزیع و عرضه بست های کمربندی را انجام می دهند که مراجعه به این مراکز می توان بست های کمربندی را به میزان مورد نیاز خریداری کرد. علاوه بر موارد اشاره شده گاهی مواقع ممکن است که برای خرید بست های کمربندی به سایت های اینترنتی مراجعه کرد و محصولات با کیفیت را بر اساس جنس مورد نیاز سفارش داد و خریداری نمود. پس از ثبت سفارشات و پرداخت هزینه می توان محصولات با کیفیت را دریافت کرد.

نگهداری از بست های کمربندی

بست های کمربندی دارای طرح ها و جنس های مختلفی هستند و با توجه به این مساله برای نگهداری و افزایش طول عمر این بست ها باید روش های مناسبی را استفاده کرد. به گونه ای که اگر بست های کمربندی در جاهایی به کار برده می شوند که دائما در معرض نور مستقیم خورشید است بهتر است که از بست هایی که در مقابل اشعه ماورإ بنفش مقاوم هستند استفاده شود که احتمال پوسیده شدن آن کمتر باشد. گاهی اوقات ممکن است که بست های کمربندی در معرض رطوبت و باران باشند که برای جلوگیری از زنگ زدی و پوسیده شدن آن ها بهتر است که از بست هایی با جنس مناسب استفاده شود در این هنگام معمولا می توان از بست های استیلی استفاده کرد. یکی دیگر از مسائلی که باید به آن توجه داشت این است که از بست های کمربندی با جنس های مختلف متناسب با وسایلی که قرار است اتصال داده شود استفاده شود که مدت دوام آن ها بیشتر شود و احتمال پاره شدن و یا پوسیده شدن آن ها کمتر شود.

بست کمربندی را قبل از استفاده نباید از بسته ی آن جدا کرد

کلام آخر

همانگونه که اشاره شد بست های کمربندی وسیله هایی هستند که برای جمع کردن سیم و کابل ها، اتصال دو یا چند قطعه به هم و یا در برخی از مسائل پزشکی می تواند مورد استفاده قرار بگیرد. این بست ها می تواند با جنس، طرح و رنگ‌های مختلف به بازار عرضه شوند و با توجه به کاربردی که دارند مورد استفاده قرار بگیرند.

منبع: bastsara.com

کد خبر: ۱۲۶٬۸۲۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • حسین رضا نصیر محمدی IR ۱۵:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۱
      2 0
      قبل از هر چیز تشکر می کنم بابت چنین مطلب زیبایی اما کاش نویسنده این نکته رو هم راجع بست کمربندی بیان می کرد که بست های کمربندی برای اینکه خاصیت کششی خود را حفظ کنند و از شکننده نباشند می بایست در آب نگه داشته باشند تا همیشه تازه باشند چون به دلیل ساختار پلاستیکی بعد از مدتی دچار این مشکل می شوند و به راحتی شکسته می شوند.
    • فلاح IR ۱۳:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۴
      1 0
      واقعا کی فکرش رو می کرد که یه روزی اینقدر بست کمربندی بین مردم محبوب بشه امروز اینقدر کالا فروش و استفاده بالایی داره که تو هر مغازه میشه اون رو پیدا کرد از دلایل مهم محبوبیت این ابزار گره زدن راحتی کار با اون در عین محکم بودن و همچنین قیمت نسبتا ارزان اون هست و به خاطر مردم زیادی از استفاده می کنند