۱۲ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۶
افزایش قیمت بیت کوین تا ۲۰۰ هزار دلار در سال ۲۰۲۲ علیرغم ریزش های اخیر
محققان ارشد بازار ارزهای دیجیتال اعلام کردند؛

افزایش قیمت بیت کوین تا ۲۰۰ هزار دلار در سال ۲۰۲۲ علیرغم ریزش های اخیر

«بروک پییرس» مدیر ارشد استراتژی سابق موسسه تحقیقاتی Block One، و «تام لی هر» از بنیانگذاران شرکت تحقیقاتی مشاورین جهانی Fundstrat، هر دو احتمال می‌دهند که بیت‌کوین در سال ۲۰۲۲ به ۲۰۰ هزار دلار برسد.

به گزارش بازار، علیرغم اینکه پیش‌بینی های قیمت بیت‌کوین برای رسیدن به ۱۰۰ هزار دلار در سال ۲۰۲۱ محقق نشد، «بروک پییرس» مدیر ارشد استراتژی سابق موسسه تحقیقاتی Block One، و «تام لی هر» از بنیانگذاران شرکت تحقیقاتی مشاورین جهانی Fundstrat، هر دو احتمال می‌دهند که بیت‌کوین در سال ۲۰۲۲ به ۲۰۰ هزار دلار برسد.

علیرغم سقوط قیمت بیت کوین به زیر ۴۷ هزار دلار طی روزهای اخیر، هر دو کارشناس یاد شده معتقدند قیمت این ارز دیجیتال به ۲۰۰ هزار دلار در سال ۲۰۲۲ افزایش خواهد یافت.

تام لی در جریان سخنان خود در میزگرد «شورش بازار» در ۲۳ دسامبر پیش بینی خود برای قیمت این ارز دیجیتال را بیش از ۲۰۰ هزار دلار عنوان کرده و گفت: «بنابراین شاید قیمت بیت کوین به محدوده ۲۰۰ هزار دلاری برسد. منظورم این است که من فکر می کنم این قیمت قابل دستیابی است و می دانم که غیر قابل باور به نظر می رسد، اما قابل دسترس است.
لازم به ذکر است، لی قبلاً پیش‌بینی قیمت ۱۰۰ هزار دلاری خود در سال ۲۰۲۱ بیت کوین را در اواخر اکتبر با توجه به راه‌اندازی اولین ETF بیت کوین توسط شرکت سرمایه گذاری ProShares در ایالات متحده مطرح کرده بود.

در آن زمان، وی همچنین پیش‌بینی کرد که صندوق‌های معامله شده در مبادلات بیت‌کوین (ETF) حداقل ۵۰ میلیارد دلار در ۱۲ ماه آینده جذب سرمایه خواهند کرد. گفته می شود ETF های بیت کوین آمریکایی در حال حاضر حدود ۱.۵ میلیارد دلار دارایی در اختیار دارند.

در همین حال، پیرس در ۲۹ دسامبر به فاکس بیزینس گفت که می توان تصور کرد که بیت کوین برای یک لحظه ۲۰۰ هزار دلار را شکسته و مجددا عقب نشینی کند.

این کارشناس به نام در زمینه ارزهای دیجیتال، در مقاله‌ خود که در تاریخ ۲۲ ژانویه سال ۲۰۲۱ منتشر کرد، پیش بینی کگرد که قیمت این ارز تا پایان سال گذشته میلادی به بالای ۱۰۰ هزار دلار برسد.

وی در مقاله یاد شده نشوت: واقعاً سطوح مقاومتی چندانی در برابر بیت کوین وجود ندارد. ما می‌توانیم تا پایان سال از ۷۰ هزار دلار به ۱۰۰ هزار دلار برسیم، اما این صعود البته بدون نوسان نخواهد بود.

تحلیلگر ناشناس محبوب بیت کوین، یعنی صاحب حساب توئیتری Plan B نیز درتاریخ ۲۰ ژوئن به درستی پیش بینی کرد که بیت کوین در ماه اکتبر به ۶۳۰۰۰ دلار خواهد رسید، اما پیش بینی های بیشتر خود یعنی ۹۸۰۰۰ دلار و ۱۳۵۰۰۰ دلار خود را که به ترتیب برای نوامبر و دسامبر سال ۲۰۲۱ پیش بینی کرده بود، درست از آب در نیامد.

کد خبر: ۱۲۶٬۸۲۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha