۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۱
بررسی کیفیت آب شرب تهران مطابق با استانداردهای جهانی
مدیر دفتر نظارت بر کیفیت آب فاضلاب تهران مطرح کرد

بررسی کیفیت آب شرب تهران مطابق با استانداردهای جهانی

مدیر دفتر پایش ونظارت بر کیفیت آب فاضلاب تهران گفت: کیفیت آب شرب تهران به صورت لحظه‌ای با کمک ۳۸۷ سیستم بر خط (آنلاین) بررسی و با استانداردهای سازمان بهداشت جهانی مطابقت داده می‌شود.

به گزارش بازار، مهتاب باغبان، با اشاره به اینکه ما بر اساس الزامات استاندارد ملی ایران ویژگی‌های فیزیکی، شیمیایی و میکروبی آب تهران را از همه نقاط شبکه تولید تا توزیع به صورت روزانه نمونه برداری و بررسی می‌کنیم افزود: ۸۹ مرکز تخصصی آب و فاضلاب برای بررسی کیفیت آب تهران و استانداردهای تعریف شده از سوی سازمان بهداشت جهانی را بررسی می‌کنند و همه مراحل تهیه و توزیع آب حتی در فرایند تصفیه و زمان خروج آب تصفیه خانه‌ها نمونه برداری و بررسی می‌شود.

وی با اشاره به اجرای آزمون‌های فیزیکی، شیمیایی، فلزات سنگین و مواد عالی در آب تهران گفت: پس از حصول اطمینان از سلامت آب آشامیدنی این آب شرب در اختیار مصرف کننده قرار می‌گیرد که البته آیتم‌های بدست آمده از آزمایش‌هایی که بر روی آب انجام می‌شود اگر ۹۹/۹ دهم درصد با استانداردهای سازمان بهداشت جهانی یکی باشد آن آب سالم است.

باغبانی با تاکید بر اینکه همه تصفیه خانه‌های آب تهران مجهز به سیستم آنلاین کیفی هستند افزود: ما برای اینکه مطمئن باشیم آب به مخزنی پاک وارد می‌شود و به صورت سالم و پاک هم بدست مصرف کننده می‌رسد آن را به صورت دائم بررسی می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه وزارت بهداشت به عنوان ناظر در همه روند فعالیت نمونه برداری و بررسی هایمان نظارت کامل دارد اضافه کرد: دانشگاه علوم پزشکی تهران، شهید بهشتی و ایران به صورت دائم کیفیت آب تهران را رصد، نمونه برداری و بررسی می‌کنند و نتایج آن را نیز در اختیار ما قرار می‌دهند البته شرکت آب و فاضلاب استان تهران و این دانشگاه‌های نمونه برداری‌های مشترک و آزمون‌های مشترک نیز برای بررسی کیفیت آب تهران برگزار می‌کنند.

باغبانی با اشاره به اینکه آب‌های سطحی ظرفیت بیشتری برای آلوده شدن دارد گفت: عمده تصفیه خانه‌ها برای آب‌های سطحی راه اندازی می‌شوند و این قابلیت را دارند که آلایندگی‌های شیمیایی، فیزیکی و میکروبی را حذف کنند البته شاخص‌هایی در نظر گرفته شده است که در آزمایشگاه‌های کنترل کیفی عملکرد تصفیه خانه‌های نیز بررسی می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه آزمایش‌هایی برای شناسایی ویروس در آب نیز بر روی آب تهران انجام می‌شود افزود: همه آزمون‌های کیفی مطابق با استانداردهای سازمان بهداشت جهانی است.

باغبانی با اشاره به اینکه راه اندازی سامانه ایمنی آب یکی از برنامه‌های مهم سازمان بهداشت جهانی است گفت: سامانه ایمنی آب در ایران با همکاری وزارتخانه‌های نیرو، کشور، نفت، بهداشت، صنعت و معدن و سازمان حفاظت از محیط زیست انجام می‌شود که این سامانه اقداماتی پیشگیرانه‌ای را برای جلوگیری از ورود آلودگی به آب انجام می‌دهد.

مدیر دفتر پایش ونظارت بر کیفیت آب فاضلاب تهران افزود: همه برنامه‌های ایمنی آب در تهران در حال پیاده سازی است که با اجرای آن ریسک‌ها و مخاطراتی که وجود دارد به حداقل می‌رسد.

کد خبر: ۱۲۶٬۷۱۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha