۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۳
مجوز مشاغل خانگی باید در ۳ روز کاری بررسی و تأیید شود
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

مجوز مشاغل خانگی باید در ۳ روز کاری بررسی و تأیید شود

عبدالملکی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: دستگاه‌ها باید در ۳ روز کاری درخواست صدور مجوز را برای آغاز فعالیت‌های مشاغل خانگی بررسی و تأیید کنند.

به گزارش بازار، حجت‌الله عبدالملکی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی امروز در جلسه «ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی»، ضمن تشکر از اعضا این ستاد گفت: مشاغل خانگی در زیست بوم اشتغال کشور بسیار مهم هستند و ارزش و مزیت مضاعف مشاغل خانگی در کنار صرفه اقتصادی این است که بانوان علاوه بر کسب درآمد مراقب خانواده خود نیز هستند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه امروز در خصوص صدور مشاغل خانگی این مصوبه را صادر خواهیم کرد، تصریح کرد: همه دستگاه‌های مسئول باید ظرف ۳ روز کاری در خواست صدور مجوز برای شروع فعالیت در حوزه مشاغل خانگی را بررسی و در صورت تایید این مجوز را صادر کنند.

‌عبدالملکی گفت: در صورت صادر نشدن مجوز در ۳روز کاری سیستم به صورت خودکار مجوز را صادر خواهد کرد.

وی گفت: فعالیت کسب‌وکارهای خانگی به ۳ دسته تقسیم می‌شوند؛ فعالیت‌های که ممنوع هستند، فعالیت‌های مجازی که نیاز به تأییدیه از سوی نهادهای ذی‌ربط دارند و گروه سوم فهرست باز است و فعالیت‌های که شامل ۲ لیست بالا نمی‌شوند بدون نیاز به صدور مجوز و صرفاً با ثبت در سامانه و ثبت تعهد نامه اجازه فعالیت دارند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: در صورتی که دستگاهی فهرست فعالیت‌های مشاغل خانگی مرتبط با حوزه کاری خود را در ۱۰ روز کاری مشخص نکند پس از گذشت این مهلت، دیگر فهرست آن‌ها قابل پذیرش نخواهد بود.

کد خبر: ۱۲۶٬۷۱۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha