۹ دی ۱۴۰۰ - ۰۷:۵۴
داستان چشم بادامی های ربات دوست؛ رشد ۲۰ درصدی تا ۲۰۲۵
بازار گزارش می‌دهد؛

داستان چشم بادامی های ربات دوست؛ رشد ۲۰ درصدی تا ۲۰۲۵

چین در نظر دارد تا سال ۲۰۲۵ به یک مرکز نوآوری برای صنعت رباتیک جهانی تبدیل شود، در حالیکه برای دستیابی به موفقیت در ساخت قطعات رباتیک و گسترش کاربرد ماشین های هوشمند در بخش های بیشتری تلاش می کند.

به گزارش بازار، چین در نظر دارد تا سال ۲۰۲۵ به یک مرکز نوآوری برای صنعت رباتیک جهانی تبدیل شود، زیرا برای دستیابی به موفقیت در قطعات رباتیک و گسترش کاربرد ماشین های هوشمند در بخش های بیشتری تلاش می کند.

به گفته کارشناسان، این اقدام بخشی از فشار گسترده‌تر کشور برای مقابله با جمعیت خاکستری و استفاده از فناوری‌های پیشرفته برای ارتقای ارتقای صنعتی است.

وزارت صنعت و فناوری اطلاعات در یک برنامه پنج ساله که روز سه‌شنبه منتشر شد، اعلام کرد که انتظار می‌رود درآمد عملیاتی صنعت رباتیک چین از سال ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۵ با نرخ متوسط ​​سالانه ۲۰ درصد رشد کند.

چین برای هشت سال متوالی بزرگترین بازار ربات های صنعتی در جهان بوده است. در سال ۲۰۲۰، تراکم ربات‌ های سازنده، معیاری که برای اندازه‌گیری سطح اتوماسیون یک کشور استفاده می‌شود، به ۲۴۶ واحد در هر ۱۰ هزار نفر در چین رسید که تقریباً دو برابر میانگین جهانی است.

وانگ ویمینگ، یکی از مقامات این وزارتخانه اعلام کرد که چین قصد دارد تا سال ۲۰۲۵ تراکم ربات های تولیدی خود را دو برابر کند. بر همین اساس، انتظار می رود ربات های پیشرفته در بخش های بیشتری مانند خودرو، هوافضا، حمل و نقل ریلی، لجستیک و صنایع معدنی استفاده شوند.

وانگ گفت : همچنین تلاش‌های بیشتری برای دستیابی به پیشرفت‌ هایی در اجزای اصلی ربات، مانند کاهش‌دهنده‌های سرعت، سروموتورها و پنلهای کنترل، که به عنوان سه بلوک اصلی سازنده ماشین‌ های خودکار پیچیده شناخته می‌شوند، انجام خواهد شد.

وانگ همچنین اظهار کرد: هدف این است که تا سال ۲۰۲۵، عملکرد و قابلیت اطمینان این اجزای کلیدی داخلی بتواند به سطح محصولات پیشرفته خارجی دست یابد.

از سال ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۰، صنعت رباتیک چین به سرعت رشد کرد و میانگین رشد سالانه آن حدود ۱۵ درصد بود. داده های این وزارتخانه نشان می دهد که در سال ۲۰۲۰، درآمد عملیاتی بخش رباتیک چین برای اولین بار از ۱۰۰ میلیارد یوان (۱۵.۷ میلیارد دلار) فراتر رفت.

بر اساس آمار اداره ملی آمار، در ۱۱ ماهه اول سال ۲۰۲۱، تولید انباشته ربات های صنعتی در چین از ۳۳۰ هزار دستگاه فراتر رفت که نشان دهنده رشد سالانه ۴۹ درصدی است.

سانگ شیائوگانگ  مدیر اجرایی و دبیر کل اتحاد صنعت ربات چین، گفت: ربات ها حامل های مهم فناوری های نوظهور هستند. بر همین اساس، ربات ها به عنوان تجهیزات کلیدی برای صنایع مدرن، می توانند توسعه دیجیتالی صنعت و ارتقای سیستم های هوشمند را رهبری کنند.

در همین حال، ربات‌ های خدماتی می‌توانند به عنوان دستیار جمعیت سالخورده عمل کنند و کیفیت زندگی افراد را بهبود بخشند.

سانگ گفت: به لطف فناوری‌هایی مانند ۵G و هوش مصنوعی، ربات‌ های خدماتی می‌توانند نقش بیشتری در مراقبت‌های بهداشتی سالمندان ایفا کنند.

فدراسیون بین‌ المللی رباتیک پیش‌بینی کرد که با وجود همه‌گیری کووید-۱۹، انتظار می‌رود که نصب ربات‌های صنعتی در سطح جهان به شدت افزایش یافته و با ۱۳ درصد رشد سال به سال به ۴۳۵۰۰۰ واحد در سال ۲۰۲۱ برسد که از رکورد به‌دست‌آمده در سال ۲۰۱۸ فراتر می‌رود.

میلتون گوری، رئیس فدراسیون، گفت که انتظار می‌رود نصب ربات‌های صنعتی در آسیا در سال جاری از ۳۰۰ هزار دستگاه فراتر رود که ۱۵ درصد افزایش سالانه را نشان می‌دهد ضمن اینکه این روند با تحولات مثبت بازار در چین تقویت شده است.

دنگ شیائوبای، یکی از بنیانگذاران و مدیرعامل Dorabot، ارائه‌دهنده راه‌حل‌های روباتیک چینی مبتنی بر هوش مصنوعی برای لجستیک و سایر صنایع، گفت که از این برنامه پنج ساله هیجان‌زده است.

دنگ گفت: «همه‌گیری کووید-۱۹ تغییراتی را در صنعت لجستیک ایجاد کرده است که شامل تسریع نوآوری، اتوماسیون و دیجیتالی‌سازی در محیط کار است. ما به توسعه آینده خوشبین هستیم.»

کد خبر: ۱۲۶٬۶۴۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha