۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۵
پیگیری تجدید تفاهم‌نامه تجاری بین ایران و اقلیم کردستان سال ۸۴
مدیرکل دفتر عربی و آفریقایی سازمان توسعه تجارت خبر داد

پیگیری تجدید تفاهم‌نامه تجاری بین ایران و اقلیم کردستان سال ۸۴

پیلتن، مدیر کل دفتر عربی و آفریقایی سازمان توسعه تجارت ایران با اشاره به سفر به اقلیم کردستان عراق از برنامه ریزی برای تجدید تفاهم‌نامه تجاری بین ایران و اقلیم سال ۸۴ خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از سازمان توسعه تجارت ایران، فرزاد پیلتن مدیرکل دفتر عربی و آفریقایی سازمان توسعه تجارت با اشاره به دعوت از وزیر تجارت و صنعت اقلیم به ج. ا.ایران در این سفر گفت: مقرر شد روند برگزاری نمایشگاه‌های ج. ا.ایران در عراق تقویت و موضوع ترانزیت از عراق به کشورهای سوریه و شمال آفریقا از طریق اقلیم پیگیری شود.

مدیرکل دفتر عربی و آفریقایی سازمان توسعه تجارت ایران همچنین با تاکید بر پیگیری تجهیز تنها پایانه مرزی مشترک با اربیل (پیرانشهر) به ایکس ری گفت: در این سفر قرار شد مواردی همچون استفاده از ظرفیت های میدان جدیر میوه و تربار اربیل، حل اختلافات تجار عراقی با طرف‌های ایرانی از طریق کمیته حل اختلاف اتاق بازرگانی، تسریع در روند برگزاری نمایشگاه اختصاصی ایران در کرکوک، تقویت حضور در نمایشگاه‌های عراق بویژه در اقلیم، برگزاری نمایشگاه اختصاصی ج. ا. ایران در سلیمانیه و استقرار نمایندگان سازمان توسعه تجارت ایران در اربیل و سلیمانیه مورد پیگیری قرار گیرد.

پیلتن در پایان گفت: همچنین مقرر شد اقدامات لازم از جمله پیگیری از معاونت علمی و فن آوری و سازمان  شهرک‌های صنعتی و همچنین شرکت‌های بزرگ تولیدی و صادراتی جهت استفاده از ظرفیت مرکز تجاری ایران در سلیمانیه صورت گیرد.

کد خبر: ۱۲۶٬۵۵۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha