۲۳ فروردین ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۶
استفاده از فضای مجازی برای تدریس آنلاین/ کرونا و ظرفیت‌های جدید اشتغال‌زایی
یک کارشناس فضای مجازی مطرح کرد؛

استفاده از فضای مجازی برای تدریس آنلاین/ کرونا و ظرفیت‌های جدید اشتغال‌زایی

شاهرود - یک کارشناس فضای مجازی درباره دوران کرونا و ضرورت استفاده از مشاغل و کسب‌وکارهای الکترونیکی، گفت: وبینار و تدریس آنلاین یک ظرفیت برای اشتغال در دوران کرونا است که در استان سمنان نیازمند توجه بیشتر است.

سید محسن شریف در گفتگو با خبرنگار بازار، در پاسخ به این پرسش که در دوران کرونا با تعطیلی بسیاری از مشاغل چگونه می‌توان از راه اینترنت درآمد کسب کرد، ابراز کرد: راه‌های مختلفی برای این امر وجود دارد شاید بتوان ۱۵ الی ۲۰ شغل پول‌ساز از طریق اینترنت را نام برد که البته نام بردن آن‌ها مجالی طولانی می‌طلبد اما وبینار و تدریس اینترنتی یک ظرفیت خوب برای اشتغال در دوران کرونا است.

وی بابیان اینکه وبینار همان سمینار بدون حضور مردم و از طریق یک سایت اینترنتی است، ابراز کرد: این روزها می‌توان تدریس در هر زمینه را از طریق اینترنت و فضای مجازی راه‌اندازی کرد و به‌سادگی درآمد کسب کرد.

آموزش از طریق اینترنت برای کسب درآمد

این کارشناس حوزه فناوری اطلاعات بیان داشت: آموزش از طریق اینترنت برای کسب درآمد درست است که نیازمند یک استاندارد خاص است اما باید توجه داشت که دوختن یک کیف چرمی جیبی هم خودش یک آموزش است و فقط منظور از آموزش تجارت، بورس، دروس دانشگاهی و کنکور و ... نیست.

شریف بابیان اینکه بسیاری از استادکاران و افراد دارای مهارت در رشته‌های کاری خودشان این روزها براثر کرونا بیکار هستند، بیان داشت: برای مثال یک نجار می‌تواند تدریس گروهی برش چوب در زوایای مختلف را برای افرادی که جویای کار و مهارت هستند داشته باشد و از هر مراجعه‌کننده آنلاین در سایت و یا کانال و یا گروه و شبکه‌ای که ویدئوی او را دریافت می‌کنند مبلغی را دریافت کند لذا به‌راحتی می‌توان از حوزه اینترنت در روزهای کرونایی پول درآورد.

وی با اشاره به اینکه کسب و کار اینترنتی دارای مزیت‌های فراوانی است که در استان سمنان متاسفانه این مزیت‌ها چندان شناخته شده نیستند و حتی در بین مسئولان هم این امر وجود دارد، افزود: بسیاری معتقد هستند که آموزش از طریق اینترنت یکی از راه‌های ساده برای درآمد زایی است چراکه نیازمند هزینه و سرمایه اولیه برای اجاره دفتر، کلاس درس و یا دادن فرانشیز به آموزشگاه‌های آزاد نیست و لذا تنها چیزی که نیاز دارید این است که درزمینهٔ کاری و شغلی خود باید حرفه‌ای باشید مثلاً اگر درزمینهٔ کسب‌وکار اینترنتی فعالیت می‌کنید می‌توانید با برگزاری یک وبینار مجازی درآمد داشته باشید.

راه‌اندازی یک کسب و کار ساده اینترنتی

این کارشناس بیان کرد: اگر افراد مهارت داشته باشند و بتوانند سایتی برای عرصه‌های مختلف آموزشی خود طراحی کنند قطعاً شانس درآمد بیشتر را برای خودشان افزایش می‌دهند از سوی دیگر می‌توان برای گسترش کار، طراحی یک سایت را به دیگری که مهارت دارد سپرد که این یعنی دقیقاً یک شغل اینترنتی دیگر و دقیقاً ارتزاق یک فرد دیگر که کارش طراحی صفحات اینترنتی است و از سوی دیگر این سایت نیازمند خرید دامنه، دومین و اینترنت است و این یعنی ارتزاق شرکت‌های اینترنتی.

شریف با بیان اینکه متاسفانه در استان سمنان چندان به این نوع کسب و کار بها داده نمی‌شود، ادامه می داد: راه‌اندازی یک کسب و کار ساده اینترنتی در راستای آموزش مثلاً برش ابتدایی چوب توسط یک نجار سبب می‌شود تا گروهی از این راه درآمد کسب کنند و خود این فرد نیز به درآمد می‌رسد.  

کد خبر: ۱۲٬۶۵۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha