۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۱
هواشناسی اصفهان هشدار نارنجی صادر کرد| اختلال در تردد محورهای اصلی

هواشناسی اصفهان هشدار نارنجی صادر کرد| اختلال در تردد محورهای اصلی

اصفهان – آقایی، کارشناس پیش‌بینی هواشناسی استان اصفهان گفت: بارش باران، تگرگ و مه آلودگی در استان اصفهان منجر به صدور هشدار نارنجی از سوی اداره کل هواشناسی استان شده است.

آسیه آقایی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با اشاره به بررسی نقشه‌های هواشناسی استان اصفهان تا روز پنجشنبه اظهار داشت: بررسی این نقشه‌ها بیانگر استقرار جوی پایدار طی امروز و نفوذ سامانه‌ی ناپایدار از فردا به استان است.

وی افزود: بر این اساس امروز وضعیت جوی در اکثر مناطق استان به‌صورت صاف تا قسمتی ابری گاهی وزش باد و در مناطق مرکزی و صنعتی استان تا اوایل روز چهارشنبه، غبار و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس پیش‌بینی هواشناسی استان اصفهان با اشاره به اینکه از فردا در اکثر مناطق استان افزایش ابر، وزش باد نسبتاً شدید موقت و بارش پراکنده و در جنوب بارش و غرب برف و باران پیش‌بینی می‌شود، گفت: این سامانه تا اوایل هفته آینده بر روی استان فعال خواهد بود و به‌طور متناوب بارش‌هایی در سطح استان به‌ویژه در جنوب و تا حدی غرب به‌همراه خواهد داشت.

وی تصریح کرد: روز یکشنبه بارش‌ها در سطح استان تقویت خواهد شد.

آقایی با بیان اینکه طی فعالیت این سامانه، مه‌آلودگی، کاهش دید و در مناطق مرتفع و سردسیر بارش برف، احتمال رعدوبرق و تگرگ و در زمان شدت بارش‌ها احتمال آب‌گرفتگی معابر عمومی و اختلال در تردد به‌ویژه در محورهای مواصلاتی جنوب استان نیز پیش‌بینی می‌شود، ادامه داد: در این راستا هواشناسی هشدار نارنجی را صادر کرده و برای همه ارگان‌ها نیز ارسال کرده است.

پیش‌بینی آبگرفتگی معابر در اصفهان
وی با بیان اینکه با بارش‌های سه روز آینده شاهد جاری شدن روان‌آب، آبگرفتگی معابر عمومی، بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها، سیلابی شدن رودخانه‌ها، لغزندگی و کاهش دید در جاده‌ها، احتمال مسدود شدن جاده های کوهستانی و برف گیر خواهیم بود، ابراز داشت: همچنین اختلال در تردد در محورهای مواصلاتی با استان‌های فارس، کهگیلویه و بویراحمد و یزد پیش بینی می‌شود.

کارشناس مسئول پیش بینی هوای استان اصفهان با بیان اینکه شهروندان باید از توقف و تردد در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری کنند، گفت: بازگشایی آبروها و دهانه پل‌ها، پرهیز از سفرهای غیر ضروری، تجهیز خودروها به ادوات زمستانی و اطمینان از سوخت کافی، جلوگیری از هر گونه فعالیت‌های کوهنوردی، عدم جابجایی عشایر کوچ‌رو، جمع آوری دام‌ها از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها و آمادگی فرمانداری‌ها و سایر دستگاه‌های امدادی برای مقابله با رخداد خسارات احتمالی سیل و آبگرفتگی نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

وی تصریح کرد: همچنین باید توجه داشت که به دنبال بارش باران و برف شاهد افزایش یک تا سه درجه‌ای دمای هوا در اکثر مناطق استان خواهیم بود.

کد خبر: ۱۲۶٬۴۶۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha