۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۸
هزینه های انرژی واحدهای تولیدی صادرات محور و کوچک تفکیک شود
رئیس خانه صمت مازندران:

هزینه های انرژی واحدهای تولیدی صادرات محور و کوچک تفکیک شود

ساری- رضوی، رئیس خانه صمت مازندران با اشاره به اینکه بهای حامل های انرژی هزینه های تولید را چند برابر کرده است، گفت: هزینه های انرژی واحدهای تولیدی صادرات محور و کوچک تفکیک شود.

سید مجتبی رضوی در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به تبعات افزایش قیمت انرژی بر روی هزینه های تولید اظهار داشت: تداوم این وضعیت برای صنعت کشنده و سم است.

وی با بیان اینکه هزینه های گاز واحدهای تولیدی نسبت به قبل چند برابر شده است، افزود: در قبض های صادره صفر بودن بدهی گاز در ماه جاری و مانده بدهی در ماه بعد مضحک است.

وی با افزایش هزینه های انرژی هزینه های سربار را در واحدهای تولیدی افزایش می دهد، گفت: باید هزینه واحدهای صادرات محور با صنایع متوسط و کوچک منفک و جدا شود.

رضوی با اظهار اینکه متاسفانه درآمدهای واحدهای تولیدی ریالی و هزینه های حامل های انرژی دلاری است، افزود: در وضعیت کنونی تولید ضربه می خورد و باید متولیان امری برنامه ریزی مناسبی در این بخش داشته باشند.

رئیس خانه صمت مازندران مشخص نبودن متولی در زمینه انرژی واحدهای تولیدی را از دیگر دغدغه ها ذکر کرد و گفت: قیمت گاز هر لحظه رو به افزایش است و این مسئله بر فرآیند تولید لطمه خواهد زد از این رو بازنگری و اعمال تعدیل در بهای انرژی واحدهای تولیدی ضروری به نظر می رسد.

کد خبر: ۱۲۶٬۴۶۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha