۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۳
بازار پوشاک به کام تولیدکنندگان| قیمت‌ها ۴۰ درصد گران شد
رئیس اتحادیه پوشاک لرستان عنوان کرد؛

بازار پوشاک به کام تولیدکنندگان| قیمت‌ها ۴۰ درصد گران شد

لرستان-موسیوند، رئیس اتحادیه پوشاک لرستان با اشاره به افزایش ۴۰ درصدی قیمت پوشاک، گفت: این افزایش قیمت‌های سلیقه‌ای از طرف تولیدی‌ها اعمال شده و دولت باید نظارت بیشتری بر آنها داشته باشد.

مرتضی موسیوند در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: هر روز شاهد افزایش قیمت تمام اقلام هستیم که طبیعتاً  پوشاک هم از این قضیه مستثنی نیست در نتیجه قدرت خرید مردم در حال کاهش است و این گرانی‌ها رونق بازار را از بین برده است.

وی با بیان اینکه قیمت ها نسبت به سال قبل ۳۰ تا۴۰ درصد افزایش یافته است، افزود: تولید کنندگان در شهرهای بزرگ به دلیل افزایش نرخ پارچه و اجاره‌بها، قیمت اجناس را بالا برده‌اند و از آنجایی که نظارتی در بازار وجود ندارد، این فشار به مصرف‌کننده شهرستانی وارد می‌شود؛ در حال حاضر بیش از ۹۰ درصد اجناس، تولید داخل هستند و هرچه قیمت‌ها افزایش می یابد توان خرید مردم کاهش پیدا می‌کند و فروشندگان نیز از این موضوع متضرر می‌شود.

رئیس اتحادیه پوشاک استان لرستان عنوان کرد: تولیدی‌ها در حال تولید پوشاک برای عید هستند و از هم‌اکنون اعلام کرده‌اند که اجناس ۳۰ تا۴۰ درصد گران شده و متأسفانه در بخش پوشاک این مصرف کنندگان هستند که بیشترین ضرر را می‌کنند؛ تقاضا در این مدت بسیار کاهش داشته است به‌طوریکه خانواده ها از لباس های سال‌های گذشته خود بیشترین استفاده را می‌کنند مگر اینکه فرزند کوچک یا جوانی داشته باشند که برای خرید به خانواده فشار وارد کند.

وی خاطرنشان کرد: افزایش قیمت‌ها ادامه دار است و از سوی تولیدکنندگان صورت می‌گیرد در نتیجه خورده فروشان شهرستانی مجبورند جنس مورد نظر را از تولید کننده با هر قیمتی تهیه کنند؛ مشکل اصلی ما از شهرستان نیست بلکه از تولیدکنندگان استان‌های دیگر است از طرفی دستفروشان نیز وضعیت مغازه داران را بدتر کرده‌اند.

موسیوند تصریح کرد: روز به روز علاوه بر اینکه قیمت  اجناس افزایش می یابد، کیفیتشان نیز بسیار کمتر می‌شود از طرفی قدرت خرید مردم نسبت به سال قبل نصف شده است و این تولیدکنندگان هستند که به مردم فشار می‌آورند یعنی اگر کرایه مغازه، هزینه کارگر و.... افزایش می‌یابد، قیمت‌های اجناس را به همان نسبت افزایش و به بازار عرضه می‌کند.

وی تصریح کرد: در شهرهایی چون اراک، مشهد، تبریز، تهران، قم و.. که واحدهای تولیدی داریم باید نظارت‌های بیشتری اعمال شود، در مسیر خیابان‌های استان شاهد دستفروشانی هستیم که علاوه بر اینکه مالیات و عوارض نمی‌دهند بلکه در برخی موارد شاهد بالا بودن قیمت اجناس آنها نسبت به مغازه داران نیز هستیم؛ از زمانی که بحث تولید پوشاک داخلی مطرح شده، مردم بیشتر در فشار و مضیقه هستند و اجناس گران‌تر شده است؛ برخی برندها که دارای کارخانه‌های تولیدی هستند اگر باید یک دست کت و شلوار را با قیمت یک میلیون تومان به دست مصرف کننده برساند، آن را به قیمت سه میلیون تومان می‌فروشند و یا برخی اجناس مارک و برندهای خارجی در بازار می‌بینیم که در واحدهای تولیدی و زیرزمینی‌های کوچک در استان‌هایی مانند تهران تولید می‌شود.

رئیس اتحادیه پوشاک لرستان گفت: اگر اجازه واردات را بدهند، اجناس آنقدر گران نمی‌شوند کمااینکه در حال حاضر جنس ایرانی بی‌کیفیت به‌عنوان جنس خارجی با قیمت بسیار زیاد، در حال عرضه شدن به بازار است برای برخی از مغازه‌دارانی که بخواهند سود کم دریافت کنند، فروش پوشاک صرفه ندارد بنابراین تنها چاره و راه حل در بحث پوشاک، واردات است چون واقعا مردم در این وضعیت در حال ضرر کردن هستند؛ در واقع تولید کنندگان می‌دانند که هیچ گونه کالایی وارد نمی‌شود و مصرف کنندگان مجبور به خرید هستند، اجناس بی کیفیت تولید می‌کنند و بازار هم به کام تولیدکنندگانی است که اجناس بی‌کیفیت تولید می کنند.

کد خبر: ۱۲۶٬۴۱۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha