۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۵
مقاومت ابر کومو دلیل نوسان بورس
هنوز شاخص از روند نزولی خارج نشده است

مقاومت ابر کومو دلیل نوسان بورس

چارت شاخص گروه های مختلف نشان می دهد که همگی مثل شاخص کل و شاخص هموزن زیر ابر کومو قرار دارند به همین دلیل هنوز شاخص از روند نزولی خارج نشده است.

بازار، گروه بورس: چارت شاخص گروه های مختلف نشان می دهد که همگی مثل شاخص کل و شاخص هموزن زیر ابر کومو قرار دارند، برای عبور از این محدوده نیاز به چند روز معاملات متعادل دیگر نیاز دارند؛ ولی فعلاً زیر مقاومت قرار داریم، به همین دلیل هنوز شاخص از روند نزولی خارج نشده است و همچنان امکان داره نتوانند از این مقاومت عبور کنند.

برخورد شاخص کل با مقاومت ۱۴۱۰۰۰۰ واحد در روز سه شنبه منجر به نوسان بازار شده است، از این رو سه شنبه روز مهمی برای بازار است و از آنجایی که بازار مثبت شروع شد در ادامه کمی شاهد افزایش عرضه ها بودیم که کاملا طبیعی است و جای نگرانی نیست.

برای گذر از این محدوده ی مهم، بازار باید حجم بخورد و سهام دست به دست شوند، هرچند برخی فعالان بازار معتقدند که بازار بیشتر از اینکه نیاز به حجم داشته باشد لنگ پول هوشمند مانده است، اما این دو مساله رابطه مستقیمی با هم دارند و تا زمانی که بازار حجم نخورد امکان ورود پول هوشمند هم ندارد.

در واقع، باید توجه داشت که تغییر روند بازار سرمایه با حجم خوردن تایید می شود و حجم و روند باید همسو با همدیگر باشند، در این شرایط پول هوشمند سهم ارزشمند و مفت را می خرند، البته باید توجه داشت که در شرایط کنونی بازار مانند دریاچه ای پر از ماهی است و اگر قلاب بندازی صد تا ماهی به قلاب نوک می زنند و این معامله گران کاربلد هستند که بزرگترین و بهترینش را انتخاب می کنند.

بنابراین در شرایط کنون معامله در بازار سرمایه بدون ریسک است و هر فردی که در این مرحله وارد بازار شود ضرر نمی کند، مگر اینکه اتفاق عجیبی در اقتصاد رخ دهد که بازار در همین سطح برای مدتی درجا بزند که این احتمال خیلی ضعیف است.

کد خبر: ۱۲۶٬۳۹۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha