۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۲
تامین ارز ۴۰ میلیارد دلاری از ابتدای امسال
سخنگوی دولت اعلام کرد

تامین ارز ۴۰ میلیارد دلاری از ابتدای امسال

بهادری، سخنگوی دولت با اشاره به نگاه واقع بینانه به فروش نفت در لایحه بودجه ۱۴۰۱ گفت: دولت سعی داشته تا تمام نکاتی که به تامین ارز بازمی گردد نگاهی واقع بینانه و قابل دسترس باشد.

به گزارش بازار، علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت در نشست خبری هفتگی خود با اشاره به تشکیل جلسه فوق العاده ستاد کرونا برای بررسی وضعیت کرونایی کشور و راه‌های مقابله با سویه ویروس کرونا به ویژه شیوع اُمیکرون از رسانه‌ها خواست قدرت و سرعت انتشار این ویروس را که قابل مقایسه با سایر ویروس‌های کرونایی نیست، اطلاع رسانی کنند.

وی افزود: با اقدام جهادی مردم و دولت واکسیناسیون در سطح گسترده‌ای در ایران اجرا شد و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی هم بهتر از بسیاری از کشورهاست وگرنه امروز ما با محدودیت‌های کرونایی زیادی روبرو بودیم.

بهادری جهرمی گفت: برای اینکه قدر این نعمت الهی را بدانیم و دچار محدودیت کرونایی نشویم، ضمن اینکه از مردم می‌خواهیم دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کنند به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک هم ادامه دهند.

وی با اشاره به کاهش مرگ و میر ناشی از کرونا از ۷۰۰ به زیر ۵۰ نفر، افزود: مردم با ادامه رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی می‌توانند نقش موثری در ادامه کاهش این مرگ و میرها داشته باشند.

اینترنت امن، پرسرعت و ارزان؛ حقوق شهروندی مردم
سخنگوی دولت گفت: اینترنت امن، پرسرعت و ارزان از نگاه دولت، جزو حقوق شهروندی مردم است و ما مکلف به تامین حق شهروندی مردم هستیم.

علی بهادری جهرمی در نشست خبری با اصحاب رسانه، طرح حمایت حقوقی کاربران در فضای مجازی را طرحی مطرح شده از سوی نمایندگان مجلس خواند و افزود: وزارت ارتباطات به عنوان نماینده دولت نکات و دغدغه های دولت که برگرفته از دغدغه های مردم بوده، در مجلس و کمیسیون های تخصصی مطرح کرده است.

وی تصریح کرد: دغدغه های مطروحه دولت در جلسات مجلس و کمیسیون ها، مواردی نظیر میزان سرعت اینترنت، فعالیت کسب و کار و دسترسی آزاد به اطلاعات و مواردی از این دست است.

بهادری ادامه داد: دولت در جلسه هفته گذشته شورای عالی فضای مجازی بر گسترش توسعه و دسترسی اینترنت در مناطق روستایی و شهری تاکید کرد.

سخنگوی دولت گفت: در طول ۹ ماهه ابتدایی امسال، ۴۰ میلیارد دلار تامین ارز داشتیم که این تامین ارز بیش از تامین ارز کل سال گذشته است.

بهادری جهرمی در ادامه نشست خبری با اشاره به نگاه واقع بینانه به فروش نفت در لایحه بودجه ۱۴۰۱ افزود: دولت سعی داشته تا تمام نکاتی که به تامین ارز بازمی گردد نگاهی واقع بینانه و قابل دسترس باشد.

وی گفت: تامین ارز حاصل از فروش نفت قرار است در حوزه‌های مختلف از جمله حوزه تولیدات و صنعت مورد استفاده و توجه قرار گیرد.

بهادری جهرمی تصریح کرد: رئیس محترم جمهور پیش از این هم تاکید کرده اند که دولت زندگی مردم را به مذاکرات گره نخواهد زد و راهکارهای خنثی سازی تحریم‌ها به صورت مداوم درحال بررسی و پیگیری است.

رئیس جمهور اوایل سال آتی میلادی به مسکو می‌رود
سخنگوی دولت گفت: در استمرار تعاملات راهبردی ایران و روسیه، رئیس جمهور اوایل سال آتی میلادی عازم مسکو خواهد شد.

علی بهادری جهرمی در ادامه نشست خبری با اشاره به دعوت ولادیمیر پوتین از آقای رئیسی رئیس جمهور کشورمان برای سفر به مسکو افزود: مباحث دوجانبه با محوریت همکاری‌های تجاری و اقتصادی، موضوعات مطرح در این سفر خواهد بود.

سخنگوی دولت ماهیت سفر رئیس جمهور به روسیه را در چارچوب سیاست دولت و در راستای تقویت و توسعه روابط با کشورهای جهان خواند و تصریح کرد: در کنار توسعه روابط با جهان اولویت ما کشورهای همسایه و همچنین کشور تاثیرگذار روسیه است.

بهادری جهرمی ادامه داد: معاون اول رئیس جمهور در حال تنظیم سندهای همکاری در حوزه‌های سیاست خارجی، تجاری و صنعتی برای سفر رئیس جمهور به روسیه است.

کد خبر: ۱۲۶٬۳۷۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha