چشم انداز پرداخت های آنلاین در سال ۲۰۲۲| گسترش فزاینده پرداختهای صوتی
بازار گزارش می دهد

چشم انداز پرداخت های آنلاین در سال ۲۰۲۲| گسترش فزاینده پرداختهای صوتی

با توجه به افزایش پرداختهای آنلاین طی این مدت همه گیری کرونا همچنان انتظار می رود این روند برای سال ۲۰۲۲ و پس از آن هم ادامه یابد.

بازار؛ گروه اقتصاد دیجیتال؛ براساس تازه ترین گزارش «فین تک فیوچرز»، سال ۲۰۲۱ شاهد تغییرات در چشم‌انداز پرداخت‌ها بوده است، با تقاضای بیشتر مصرف‌کنندگان برای روش‌های غیر سنتی مانند پرداخت‌های کیوآرکد QR، لینک‌های پرداخت و کیف پول‌های دیجیتال.

ناگفته نماند که عامل اصلی این فرآیند همه گیری بوده، که پذیرش این راه حل ها را تسریع کرده است. ما شاهد رشد در دنیای فین‌تک با طیف وسیعی از بانک‌ها و کیف پول‌های دیجیتالی هستیم که منجر به رشد تصاعدی کاربران و پذیرش گسترده در بخش‌های مختلف، از بازی/ورزش گرفته تا خرده‌فروشی و تجارت الکترونیکی می‌شود. شرکت‌هایی که از این روند سود می‌برند، رویکرد کاربر محوری را در روش طراحی محصولات و راه‌حل‌ها برای برآورده کردن خواسته‌ها و ترجیحات کاربران به کار گرفته‌اند.

چشم انداز ۲۰۲۲
با ورود به سال ۲۰۲۲، فرصت های بیشتری برای استفاده صنعت فین تک وجود خواهد داشت. محدودیت‌های کووید احتمالاً در کوتاه مدت به دلیل نوع جدید اُمیکرون تشدید خواهند شد. فاصله‌گذاری اجتماعی و محدودیت‌های سفر تنها نیاز به پرداخت‌های دیجیتال را بیشتر می‌کند، حتی بیشتر در کشورهایی که پرداخت‌های غیرتماسی یا موبایلی کمتری دارند.

به طوری که مردم به خرید آنلاین ادامه خواهند داد و ظهور کیف پول های دیجیتال به عنوان یک گزینه پرداخت، ارزش قابل توجهی را هم برای تجار و هم برای مصرف کنندگان در سراسر جهان ایجاد می کند. شکی نیست که در سال ۲۰۲۲ شاهد ادامه رشد و گسترش پرداخت های دیجیتال خواهیم بود. ما در حال حاضر شاهد رشد مرکب سالانه کیف پول های دیجیتال با نرخ ۲۳ درصد هستیم و احتمالاً تقریباً یک سوم پرداخت ها را تشکیل می دهد.

از نقطه نظر نوآوری، ما همچنان شاهد پیشرفت بیشتر در فرآیندهای پرداخت خواهیم بود. سال ۲۰۲۱ سال گذار بود، اما در سال ۲۰۲۲ می‌توان انتظار داشت که ادغام صنعت و پرداخت‌ها به یکی از عملکردهای حیاتی هر کسب‌وکاری تبدیل شود و تجربه کاربرپسند و بدون اصطکاک را برای مشتری فراهم کند.

به عنوان مثال، پرداخت های صوتی به عنوان یک روش جایگزین در سه سال گذشته به طور پیوسته در حال افزایش بوده است. با افزایش علاقه مصرف‌کننده به گزینه‌های دیجیتالی بیشتر برای پرداخت، بازرگانان باید با این پیشرفت‌ها همگام باشند و پیشنهادات پرداخت خود را برای حفظ تجارت خود متنوع کنند.

پرداخت های نسل بعدی
صنعت پرداخت عمدتاً با تغییر روندهای جمعیتی تقویت می شود. به‌ ویژه جوانترها مسئول پذیرش گسترده راه‌ حل‌ های پرداخت دیجیتال هستند و به پیشبرد پذیرش پرداخت‌های موبایل و دیجیتال ادامه خواهند داد. آنها به عنوان فعال ترین مصرف کنندگان انبوه در بازار که عاداتشان با فناوری هایی مانند تلفن، رایانه، تبلت، ساعت هوشمند و اینترنت در هم تنیده شده است، خواهان تجربه ای بدون اصطکاک از هر ارائه دهنده کالا و خدمات هستند.

اما با این حال یک رویکرد کاربر محور به کسب و کارها و مصرف کنندگان کمک می کند تا آینده بدون پول نقد شکل گیرد. دیجیتالی شدن فرآیندهای بی‌شماری که قبلاً به صورت چهره به چهره انجام می‌شد، با همه گیری، جهان به سرعت به سمت جامعه ای بدون پول نقد و تقاضای بیشتر برای خدمات پرداخت دیجیتال در حال حرکت است.

بر اساس داده های اخیر FIS جوانتر ها بزرگ‌ترین کاربران کیف‌ پول‌های دیجیتال در بین تمام نسل‌ها هستند، با بیش از ۴۴ درصد در سطح جهانی که نشان می‌دهند از کیف پول‌های موبایل استفاده می‌کنند، ۳۴ درصد علاقه‌مند به این کار هستند و از بین همه آن‌ها، ۶۴ درصد موافق هستند که خرید از طریق کیف پول موبایل آسان‌تر است. این گروه از مصرف‌ کنندگان جوان، قلمرو دیجیتال را – برخلاف دنیای فیزیکی – به مکان اصلی خرید کالاها و خدمات تبدیل می‌کنند و بنابراین هنگام خرید، راه‌ حل‌ های تکنولوژیکی را طلب می‌کنند.

در مقایسه با نسل‌های قدیمی‌تر، هنگام خرید و پرداخت راحت‌تر از دستگاه‌های هوشمند و پلت‌فرم‌های آنلاین استفاده می‌کنند. آنها اولین نسل‌های دیجیتال هستند که به طور طبیعی برای اجرای زندگی روزمره خود، از برنامه‌های مختلف، رسانه‌های اجتماعی و کانال‌های دیجیتالی برای تعامل با برندها و فروشگاه‌ها استفاده می‌کنند.

بنابراین شرکت ها می بایست براساس خواسته های کاربر نهایی اقدام کنند، بدانند ترجیحات و خواسته‌های کاربرانشان چیست، و همچنین درک کنند که در کدام بخش ها بیشتر احساس راحتی می‌کنند. سپس از این بینش برای توسعه راه حل های متناسب استفاده  کنند.

پتانسیل رشد در بازارهای نوظهور
شرکت‌هایی که ارزش رویکرد کاربر محور را درک می‌کنند، می‌توانند محیطی ایجاد کنند که امنیت را فراهم  و پیوند اعتمادی را با کاربران ایجاد می‌کند بدون اینکه تاثیری بر تجربه آن‌ها داشته باشد. یکی از دلایل این امر این است که درک لزوم داشتن یک سرویس شخصی بر خلاف محیط سنتی و همچنین درک نحوه استفاده از کانال های دیجیتال برای برقراری ارتباط موثر، باعث ایجاد وفاداری می شود و از دست دادن مشتریان خود جلوگیری می کند.

این نوع شرکت‌ها در بازارهای نوظهور که زیرساخت‌های شبکه پیشرفته نیست، رشد بیشتری کرده‌اند چراکه سطح نفوذ بانکی جمعیت همچنان پایین است و دسترسی بسیار محدودی به موسسات مالی سنتی دارد.

برای نمونه رشد قابل توجهی در هند مشاهده شده است، جایی که پرداخت های موبایلی به عنوان روشی راحت، بی دردسر و ایمن برای پرداختن محبوب شده است، و به طور گسترده در چندین صنعت از جمله خدمات غذایی، خرده فروشی، تجارت الکترونیک، بازی و بخش سرگرمی استفاده می شود.

این مساله نشان می دهد که چگونه توسعه فناوری - پذیرش گسترده تلفن های هوشمند، بهبود زیرساخت شبکه - و رشد قابل توجه در بخش تجارت الکترونیک راه را برای شرکت های کاربر محور برای ترویج پرداخت های دیجیتال و ایجاد وفاداری با مشتریان خود هموار کرده است.

نقش شرکت های فین تک
رشد تصاعدی شرکت‌های دیجیتال اکنون به این معنی است که آنها جریان اصلی‌تر هستند و فقط یک نوآوری خاص نیستند. بنابراین، می‌توانیم تصور کنیم که کاربران شروع به اعتماد کردن به آنها می‌کنند، حتی از آنها برای جمع‌آوری حقوق و نگهداری پس‌اندازشان استفاده می‌کنند. بهترین فین‌تک‌ها برای ایفای این نقش، آنهایی هستند که در بازارهای نوظهور هستند، زیرا تجربه قبلی در جلب اعتماد میلیون‌ها کاربر دارند و می‌دانند چگونه این فرآیند را برای کاربران جدید از منظر دیجیتال  اجرا کنند.

همچنین ذکر این نکته مهم است که ارائه یک تجربه خرید عالی را نباید نادیده گرفت، زیرا اکنون این یک تعهد است و به همه بازیگران درگیر در فرآیند بستگی دارد. این یک جزء مهم و فزاینده است که نمی توان نادیده گرفت، هر بازیکنی را که روی آن تمرکز نکند موفق نخواهد شد.

کد خبر: ۱۲۶٬۳۵۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha