۷ دی ۱۴۰۰ - ۰۷:۲۷
پیش بینی کمبود نیروی انسانی و مصالح در طرح جهش مسکن| تجربه بازسازی سیل را داریم
مدیرکل بنیاد مسکن گلستان مطرح کرد؛

پیش بینی کمبود نیروی انسانی و مصالح در طرح جهش مسکن| تجربه بازسازی سیل را داریم

گرگان- حسینی، مدیرکل بنیاد مسکن گلستان با پیش بینی کمبود نیروی انسانی و مصالح در طرح جهش تولید مسکن، گفت: گلستان تجربه بازسازی سیل را داشته و برای اجرای این طرح هم کار قرارگاهی نیاز است.

سیدمحمد حسینی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهارکرد: طرح جهش تولید مسکن به یک قانون در دولت تبدیل و در مجلس تصویب شده است و ضمانت اجرایی دارد.

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان افزود: سهم گلستان در اجرای این طرح بیش از ۹۳ هزار واحد مسکونی در مناطق شهر و روستا است.

وی با بیان این که گلستان ۲.۵ درصد جمعیت کشور را دارد و سهمیه در نظر گرفته شده بر مبنای تعداد خانوار است‌، اضافه کرد: در اجرای این طرح نباید نگران سهم باشیم زیرا امکان افزایش ظرفیت وجود دارد.

طبق گفته حسینی از ۹۳ هزار واحد مسکونی سهم گلستان، ۲۸ هزار واحد در مناطق روستایی است.

وی با اشاره به روند ثبت نام در این طرح، بیان کرد: ۳۵ شهر در استان وجود دارد که دو شهر گرگان و گنبدکاووس بیش از ۱۰۰ هزار نفر جمعیت و دیگر شهرها کمتر از ۱۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان اظهارکرد: در تمام شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت بنیاد مسکن کارگزار راه و شهرسازی است که بعد از واگذاری زمین، تمام اقدامات تحت مدیریت بنیاد مسکن خواهد بود.

حسینی با بیان این که در دو شهر گرگان و گنبد ما به عنوان مجری راه و شهرسازی هستیم، ادامه داد: در زمینه مسکن روستایی سامانه‌ای طراحی کردیم که تاکنون ۱۷ هزار نفر در آن ثبت نام کردند و هم اکنون از نیازهای روستاهای استان آگاهی لازم را داریم.

وی گفت: دولت اعلام کرده امکان ثبت نام برای تمام شهر ها وجود دارد و همه می توانند در سامانه ثبت نام کنند.

حسینی بیان کرد: در این طرح سالانه بنیاد مسکن در کشور ۲۰۰ هزار واحد در شهر و ۲۰۰ هزار واحد در روستا خواهد ساخت.

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان گفت: در تعدادی از شهرها مانند بندرترکمن، گرگان جلین کردکوی و بندرگز زمین تهیه و تحویل بنیاد مسکن داده شده است.

وی افزود: در استان ما بیش از ۳۵ درصد در دهک های یک الی سه قرار دادند و این افراد از حمایت تسهیلاتی بیشتر برخوردار خواهند شد.

حسینی عنوان کرد: سقف تسهیلات در روستاها ۲۵۰ میلیون تومان، در شهرهای کوچک ۳۰۰ میلیون تومان و در شهرهای بزرگ ۳۵۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان ادامه داد: بنیاد مسکن گلستان به تنهایی سالانه ۱۲ هزار واحد مسکونی می تواند بسازد البته در اجرای این طرح باید از روش‌های خودمالکی و گروه ساخت هم استفاده کرد.

وی بیان کرد: اگر موج ساخت و سازها در کشور در طرح جهش تولید مسکن آغاز شود ما به کمبود مصالح و نیروی کار برخورد خواهیم کرد.

حسینی گفت: برای اجرای این طرح باید کار قرارگاهی انجام شده و از هم اکنون اداره صمت به فکر تهیه مصالح باشد.

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان عنوان کرد: مسئولان مربوطه باید از هم اکنون به فکر تامین مصالح و نیروی کار باشند و آن را مدیریت کنند.

کد خبر: ۱۲۶٬۲۷۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha