۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۰
آبرسانی به روستاهای محروم با استفاده از کمک‌های مردمی
وزیر نیرو اعلام کرد

آبرسانی به روستاهای محروم با استفاده از کمک‌های مردمی

تفاهم نامه آبرسانی به روستاهای محروم با استفاده از کمک‌های مردمی بین شرکت آب و فاضلاب کشور و سازمان عتبات عالیات امضا شد.

به گزارش بازار، علی اکبر محرابیان در مراسم امضای تفاهم نامه طرح آبرسانی شهید سردار سلیمانی با همکاری ستاد بازسازی و توسعه عتبات عالیات با شرکت آب و فاضلاب کشور  افزود: ۲۵ درصد از روستاهای ما در حال حاضر از آب شرب پایدار و بهداشتی برخوردار نیستند در حالی که ممکن است در برخی از این روستاها شبکه آبرسانی احداث شده باشد، اما آب شرب در آن جا وجود ندارد.

وی با بیان این که یکی از برنامه‌های دولت سیزدهم آبرسانی در زمانی کوتاه به روستاهای فاقد آب شرب است گفت: با اجرای طرح‌های برنامه ریزی شده میزان بهره مندی روستاها از آب شرب پایدار و سالم از ۷۵ درصد فراتر خواهد رفت.

وزیر نیرو با اشاره به این که ۱۰ هزار روستا از آب شرب پایدار و بهداشتی برخوردار نیستند گفت: آبرسانی به این روستاها در قالب یک طرح و اقدام ملی و با کمک مردم امکان پذیر است در همین راستا وزارت نیرو اقدام به راه اندازی مرکزی به نام جهاد آبرسانی در این وزارتخانه کرده اند.

محرابیان با بیان این که فعالیت‌های جهاد آبرسانی زیر نظر شورای جهاد آبرسانی انجام خواهد شد افزود: با راهبری این شورا نخستین گام که قراردادی بین ۳۱ مرکز آب و فاضلاب کشور و قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) است شروع شد که در این طرح هفت هزار و ۱۰۰ روستا تا سه سال آینده از آب شرب پایدار و بهداشتی بهره‌مند خواهند شد.

وی با اشاره به دغدغه‌های موجود برای آبرسانی به برخی از روستاها که هم اکنون با تانکر آبرسانی می‌شوند گفت: روستاهایی که از مرکز تامین آب دور هستند و با تانکر به آن‌ها آبرسانی می‌شود به دلیل تاخیر در انتقال آب این روستاها با گله‌های شدید مردمی مواجه هستیم که امروز تفاهم نامه آبرسانی به این روستا نیز امضا شده است.

وی گفت: عتبات عالیات سخت‌ترین بخش کار یعنی آبرسانی به روستاهایی که هم اکنون با تانکر آبرسانی می‌شوند را برعهده گرفته است که البته امیدواریم در آینده این آبرسانی‌ها به شکلی انجام شود که این مراکز هم به شبکه آب شرب متصل شوند.

وزیر نیرو با اشاره به این که عتبات عالیات با کمک‌های مردمی پروژه‌های خود را اجرا می‌کند گفت: برای اجرای طرح‌ها در جهاد آبرسانی هم رویکرد مهم ما استفاده از کمک‌های مردمی و خیرین است امروز هم با امضای این توافق نامه بخشی از کار تکمیل خواهد شد.

محرابیان گفت: این طرح، تامین آب شرب برای محروم‌ترین بخش کشور را برعهده گرفته است.

کد خبر: ۱۲۶٬۲۵۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha