۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۴
استفاده از ظرفیت کمیسیون اقتصادی برای تقویت سرمایه گذاری در بخش فرهنگ و هنر
نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس تشریح کرد

استفاده از ظرفیت کمیسیون اقتصادی برای تقویت سرمایه گذاری در بخش فرهنگ و هنر

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: تلاش می‌کنیم با مجموعه از اقدامات بعد از یک دوره حدوداً دو ساله کرونایی، شرایط بهتری را برای فعالان عرصه فرهنگ و هنر مهیا کنیم.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، محمدرضا پور ابراهیمی داورانی در تشریح تشریح نشست مشترک کمیسیون اقتصادی با محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت سیزدهم گفت: امروز در دنیا بخش هنر و سینما یک صنعت محسوب می‌شوند. در طول دو سال اخیر به دلیل شرایط کرونایی شاهد تعطیلی و تقریباً حذف شغل‌هایی بودیم که به صورت مستقیم و غیر مستقیم به این صنعت مرتبط بودند. از طرفی با تقاضای انجمن‌های تخصصی مواجه بودیم که در حوزه صنعت سینمایی آماده سرمایه‌گذاری هستند. امروز نشست مشترکی برای بررسی ابعاد موضوع با حضور نمایندگان دولت، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مسئولان دستگاه‌های مربوطه نظیر سازمان برنامه و بودجه و انجمن‌های تخصصی صنعت سینمای ایران برگزار کردیم تا مشخص شود در حوزه سرمایه گذاری با استفاده از ظرفیت کمیسیون اقتصادی چه کمک هایی را می‌توان انجام داد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: امروز در چند موضوع بسیار مهم به جمع‌بندی رسیدیم؛ ابتدا کمک دولت به فعالیت های اماکنی که در آنها سالن سینما، تئاتر و هنرهای نمایشی قرار می‌گیرد، با رویکرد اعتباری که در پایان امسال و سال آینده استمرار داشته باشد.

پورابراهیمی تصریح کرد: بر اساس گزارشی که امروز در کمیسیون ارائه شد حدودا بیش از ۲هزارمیلیارد تومان در هفته‌های اخیر توسط دولت سیزدهم اختصاص پیدا کرده که جای تقدیر دارد. این ظرفیت تا پایان سال نیز افزایش پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: یکی دیگر از موضوعاتی که در جلسه امروز مورد بحث و بررسی قرار گرفت، این بود که مجموعه امکانات مذکور باید تحویل بخش خصوصی باشند، هدف ما این است که صنعت حوزه فرهنگ و هنر را به بخش خصوصی واگذار کنیم، همچنین ایجاد زیر ساخت‌های جدید در صنعتی که بتواند مبنای تصمیم باشد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: مقرر شد اعتباراتی که در تبصره مربوطه لایحه بودجه داریم صرف هفته آینده جمع‌بندی شود. امروز متقاضیان این صنعت می‌توانند از طریق وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با هماهنگی سازمان برنامه و بودجه و با پشتیبانی کمیسیون اقتصادی درخواست های خود را مطرح کنند تا بخشی از این اعتبارات را تا پایان امسال و سال آینده اختصاص داده شود و در کنار آن سرمایه گذاران اقتصادی در این صنعت با رویکرد منطقه ای برای تولید فیلم های فاخر حمایت شوند. تلاش می‌کنیم با مجموعه این اقدامات بعد از یک دوره دو ساله کرونا شرایط بهتری را برای فعالان این عرصه مهیا کنیم.

کد خبر: ۱۲۶٬۲۴۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha