میزان اعطای قیر حواله‌ای به دستگاه‌های اجرایی در کمیسیون عمران بررسی شد
سخنگوی کمیسیون عمران مجلس:

میزان اعطای قیر حواله‌ای به دستگاه‌های اجرایی در کمیسیون عمران بررسی شد

ایری، سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: در جلسه امروز کمیسیون میزان اعطای قیر حواله ‌ای به دستگاه‌های اجرایی مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، عبدالجلال ایری، در تشریح نشست روز دوشنبه (۵ دی ماه) کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: در جلسه امروز اعضای کمیسیون عمران بندها و تبصره‌های ارجاعی لایحه بودجه ۱۴۰۱ کل کشور را مورد بررسی قرار دادند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: یکی از موضوعاتی مورد بحث در این جلسه، افزایش میزان واگذاری قیر (وکیوم باتوم) به دستگاه‌های اجرایی مطابق بند (ز) تبصره یک لایحه بودجه  ۱۴۰۱ از ۱۵ هزار میلیارد تومان به مبلغ ۲۰ هزار میلیارد تومان بود و همچنین طبق نظر اعضای کمیسیون سهم دریافتی برخی از دستگاه‌های اجرایی همانند بنیاد مسکن انقلاب اسلامی افزایش یافته و ارتش جمهوری اسلامی نیز که در قانون بودجه سال گذشته از این محل قیر دریافتی نداشت، اضافه شده است.

وی افزود: همچنین در این جلسه پیشنهاد شد که ۵۰۰ میلیارد تومان بر اساس بند (د) تبصره یک لایجه بودجه، به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به منظور بهسازی معابر روستایی پرداخت شود. از طرفی مطابق بند (ی) تبصره یک دولت باید نفت خام را در اختیار برخی از دستگاه‌های مشخص شده قانون قرار دهد تا آنها درآمد حاصل از فروش آن را صرف و محرومیت زدایی و آبادانی کنند که در این میان اعضای کمیسیون عمران برای بخش عمرانی این بند اولویت بندی در نظر گرفته و سهم پروژه‌های آب و فاضلاب را ۶۰ درصد و سهم بنیاد مسکن، راه روستایی و حمل و نقل را ۴۰ درصد تعیین کردند.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: تمامی این موارد به عنوان پیشنهاد کمیسیون عمران مجلس به منظور اصلاح لایحه بودجه در کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ مطرح خواهد شد.

کد خبر: ۱۲۶٬۲۴۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha