۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۶
مرکز فناوری و نوآوری رسا آغاز به کار کرد
رئیس سازمان انرژی اتمی:

مرکز فناوری و نوآوری رسا آغاز به کار کرد

رئیس سازمان انرژی اتمی از آغاز به کار مرکز فناوری رسا به عنوان نخستین مرکز نوآوری تخصصی در زیست‌بوم نوآوری صنعت هسته‌ای با هدف تسهیل تجاری سازی دستاوردهای دانشمندان کشورمان خبر داد.

به گزارش بازار، محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی در صفحه شخصی خود در اینستاگرام نوشت: مرکز نوآوری رسا با برنامه‌ریزی انجام شده و همچنین اهداف ترسیم شده درصدد شتاب‌دهی به تحقیقات و عملیاتی‌سازی پژوهش‌های دانشجویان و متخصصان علوم و فناوری هسته‌ای است.

رئیس سازمان انرژی اتمی افزود: توجه به کاربرد پرتوها در صنایع غذایی و کشاورزی، تولید رادیودارو، پرتودرمانی و توسعه نیروگاه‌ها در اولویت پژوهشی و تبدیل ایده به محصول این مرکز قرار دارند.

وی تاکید کرد: به یاری خداوند در این مرکز همکاری موثری با بخش خصوصی خواهیم داشت و فضایی علمی - پژوهشی را برای فارغ‌التحصیلان علوم و فناوری هسته‌ای فراهم می‌نماییم تا این عزیزان و سرمایه‌های کشور بتوانند با سازمان انرژی اتمی و پژوهشگاه علوم و فنون هسته‌ای ارتباط تنگاتنگی داشته باشند.

رئیس سازمان انرژی اتمی تصریح کرد: امیدوارم این مرکز با همکاری جامعه دانشگاهی، نخبگان، پژوهشگران و همچنین اکوسیستم نوآوری کشور گامی موثر در جهت تجاری‌سازی طرح‌های علمی پژوهشگران و بهره مندی جامعه از کاربردهای انرژی صلح آمیز هسته‌ای بردارد.

کد خبر: ۱۲۶٬۲۳۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha