۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۶
رعایت مقررات ملی ساختمان باعث از بین رفتن تبعات اجتماعی زلزله می‌شود
مدیر کل دفتر کنترل ساختمان وزارت راه و شهرسازی:

رعایت مقررات ملی ساختمان باعث از بین رفتن تبعات اجتماعی زلزله می‌شود

مدیر کل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان وزارت راه و شهرسازی گفت: رعایت مقررات ملی ساختمان باعث از بین رفتن تبعات اجتماعی زلزله می‌شود.

به گزارش بازار به نقل از وزارت راه و شهرسازی، حامد مانی فر، مدیر کل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان وزارت راه و شهرسازی در مراسم اختتامیه همایش پیامدهای اجتماعی زلزله گفت: این همایش محل مناسبی برای ورود به رشته مهندسی برای مهندسانی است که متقاضی شرکت در آزمون نظام مهندسی هستند.

وی ادامه داد: فلسفه وجودی این همایش عدم رعایت مقررات ملی ساختمان است، چراکه عدم رعایت این مقررات باعث ایجاد تبعات اجتماعی در بلایای طبیعی می‌شود. زلزله یک رخداد طبیعی مانند طلوع و غروب خورشید و جزر و مد دریا است. فرق آن این است که برنامه زمانبندی مشخصی ندارد، اما رخ دادن آن قطعی است.

مانی‌فر ادامه داد: این همایش در روز ملی ایمنی در برابر زلزله برگزار شد. امیدواریم روزی برسد که تولیدکنندگان مصالح، صادر کنندگان مجوز ساخت و ساز، ناظران بر تخلف، مهندسان طراح و ناظر و مجری، کارفرمایان و ... به گونه‌ای عمل کنند که در مورد زلزله عبارت رخداد طبیعی جای بلای طبیعی را بگیرد. آن روز دور نیست و حتما رخ خواهد داد.

کد خبر: ۱۲۶٬۲۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha