۶ دی ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۳
تقاضای نفت در انتظار ثبت رکورد در ۲۰۲۲

تقاضای نفت در انتظار ثبت رکورد در ۲۰۲۲

بازگشت جهانی تقاضای نفت در سال جاری میلادی نشان از افزایش بیشتر تقاضا در سال ۲۰۲۲ میلادی دارد.

به گزارش بازار به نقل از وزارت نفت، تقاضای جهانی نفت در سال ۲۰۲۱ با آغاز بهبود شرایط از بحران ویروس عالم‌گیر کرونا افزایش یافت و مجموع مصرف نفت جهان - با وجود تلاش‌ها برای کاهش مصرف سوخت‌های فسیلی برای کم کردن تغییرات آب و هوایی - به‌طور بالقوه می‌تواند رکوردی تازه را در سال ۲۰۲۲ ثبت کند.

مصرف بنزین و گازوئیل امسال با ازسرگیری سفر و فعالیت‌های تجاری مصرف‌کنندگان افزایش یافت. بر اساس گزارش آژانس بین‌المللی انرژی (IEA)، انتظار می‌رود مصرف نفت خام در سال ۲۰۲۲ افزایش یابد و به ۹۹ میلیون و ۵۳۰ هزار بشکه در روز برسد.

این رقم امسال ۹۶ میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه در روز بود، مصرف نفت خام در سال آینده میلادی، تنها اندکی پایین‌تر از از مصرف روزانه این کالای راهبردی در سال ۲۰۱۹ یعنی ۹۹ میلیون و ۵۵۰ هزار بشکه خواهد بود.

پس از یک سال که تولیدکنندگان عمده نفت از افزایش فعالیت‌هایی که عرضه را تحت تأثیر قرار داد و سبب محدود شدن ذخیره‌سازی در سراسر جهان شد، شگفت‌زده شدند، این مسئله همچنان هم بر سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و هم بر صنعت شیل ایالات متحده در زمینه برآورده کردن تقاضا، فشار وارد می‌کند.

بسیاری از کشورهای عضو اوپک برای افزایش تولید با مشکل روبه‌رو شده‌اند، این در حالی است که صنعت شیل ایالات متحده باید با تقاضای سرمایه‌گذاران مقابله کند تا هزینه‌ها حفظ شوند.

در آغاز امسال قیمت نفت خام برنت ۵۲ دلار برای هر بشکه بود و قیمت این شاخص در سال جاری میلادی به حدود ۸۶ دلار برای هر بشکه هم رسید. پیش‌بینی‌ها حاکی از این است که قیمت‌ها می‌توانند مسیر صعودی خود را در سال ۲۰۲۲ ازسر گیرند، مگر اینکه عرضه بیش از حد انتظار افزایش یابد.

محققان بانک آمریکا پیش‌بینی می‌کنند قیمت نفت برنت در سال ۲۰۲۲ به‌دلیل ذخیره‌سازی کم و کمبود ظرفیت مازاد، به‌طور میانگین ‌۸۵ دلار برای هر بشکه باشد.

کد خبر: ۱۲۶٬۱۹۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha