۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۸
تشکیل جلسه کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱؛ بزودی
نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس خبر داد

تشکیل جلسه کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱؛ بزودی

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: با تکمیل معرفی نفرات انتخاب شده کمیسیون‌های تخصصی به کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۱، اولین جلسه این کمیسیون به زودی تشکیل می‌شود.

به گزارش بازار، محمد خدابخشی نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس افزود: در حال حاضر تعدادی از کمیسیون‌های تخصصی سه نفر از اعضای خود را برای حضور در کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۰ معرفی کردند که با تکمیل معرفی نمایندگان، کمیسیون تلفیق اولین جلسه خود را با حضور یکی از نواب مجلس آغاز خواهد کرد.

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ادامه داد: در اولین جلسه آیین نامه این کمیسیون مطرح و تصویب خواهد شد.

به گفته آقای خدابخشی با توجه به مصوبه دیروز مجلس در خصوص اصلاح بررسی بودجه سنواتی کل کشور در مجلس افزود: امیدواریم هر چه زودتر شورای نگهبان نتیجه مصوبه را به مجلس اعلام و ما بتوانیم آن را در زمان بررسی بودجه سال ۱۴۰۰ در کمیسیون تلفیق و مجلس لحاظ کنیم.

براساس مصوبه روز گذشته مجلس، از این پس بررسی بودجه سنواتی در مجلس به صورت دو شوری خواهد بود، بدین صورت که پس از ارائه لایحه از سوی دولت به مجلس و بررسی آن در کمیسیون‌های تخصصی و ارائه نظرات این کمیسیون‌ها به کمیسیون تلفیق، این کمیسیون پنج روز فرصت دارد که کلیات لوایح بودجه سالانه را بررسی و گزارش خود را به صحن علنی ارائه دهد.

مجلس نیز در اولین فرصت باید کلیات بودجه را به بررسی بگذارد.

در صورت تصویب کلیات، جزئیات آن در کمیسیون تلفیق بررسی و سپس گزارش این کمیسیون برای تصمیم گیری نهایی به صحن علنی ارائه خواهد شد در صورت تصویب نشدن کلیات لوایح بودجه سالانه در صحن علنی دولت ۱۵ روز فرصت خواهد داشت که لایحه بودجه را اصلاح و مجدداً به مجلس تقدیم کند.

کد خبر: ۱۲۶٬۱۰۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha