۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۴
بررسی موضوع تشکیل صندوق پیشرفت عدالت استانها در جلسه کمیسیون ویژه جهش تولید
سخنگوی کمیسیون ویژه جهش تولید مجس عنوان کرد

بررسی موضوع تشکیل صندوق پیشرفت عدالت استانها در جلسه کمیسیون ویژه جهش تولید

سخنگوی کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید گفت: در این جلسه تبصره ۱۸ لایحه بودجه ۱۴۰۱ مورد بررسی قرار گرفت که به موضوع تشکیل صندوق پیشرفت عدالت در ۳۱ استان کشور اشاره دارد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، محسن زنگنه در تشریح جلسه روز گذشته (۵ دی ماه) کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید و نظارت بر اصل ۴۴ قانون اساسی، گفت: در این جلسه تبصره ۱۸ لایحه بودجه ۱۴۰۱ مورد بررسی قرار گرفت که درخصوص حمایت از تولید و بهره‌وری است و به مسئله تشکیل صندوق پیشرفت عدالت در ۳۱ استان کشور اشاره دارد.

نماینده مردم تربت حیدریه و مه ولات و زاوه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در این تبصره علاوه‌بر منابعی که دولت در بودجه دیده، منابعی هم برای صندوق‌ها در نظر گرفته شده است و به استان‌ها اجازه داده شده از محل فروش اموال منقول و غیرمنقول مازاد، سهم استان‌ها از حقوق دولتی، معادن، مازاد درآمدی استانی و ۲۰ درصد از اعتبار قانون استفاده متوازن از امکانات کشور را به این صندوق اختصاص دهند.

وی افزود: این صندوق نسبت به حمایت از شرکت‌های خصوصی، تعاونی و... و در جهت تامین رشد اقتصادی مورد نظر استان مسئولیت دارد، همچنین به بانک‌ها اجازه داده تا سقف ۳۰ هزار میلیارد تومان از محل فروش سهم الشرکه خودش در شرکت‌های دولتی و اموال منقول و غیرمنقول سرمایه دولت را در بانک‌های دولتی افزایش دهد و بانک‌ها را مکلف می‌کند؛ تا ۳ برابر این افزایش سرمایه را به تسهیلات حمایت از تولید و اشتغال اختصاص دهند.

 زنگنه اظهار کرد: این تبصره مورد بررسی قرار گرفت اما در نهایت جمع‌بندی درخصوص تبصره ۱۸ به جلسه دیگری موکول شد.

کد خبر: ۱۲۶٬۰۹۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha