۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۲
بار چرخه معیوب قیمت گذاری دستوری روی دوش مردم است
مدیرعامل شرکت پویان طب:

بار چرخه معیوب قیمت گذاری دستوری روی دوش مردم است

همدان - رحیمیان، مدیرعامل شرکت پویان طب بابیان اینکه قیمت گذاری دستوری انگیزه را از سرمایه گذاران گرفته است، گفت: دولت با قیمت گذاری دستوری بیشترین ضرر را متوجه مردم می‌کند.

رامین رحیمیان در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به اینکه ام الفساد مشکلاتی که گریبان بخش عمده‌ای از واحدهای تولیدی را گرفته قیمت گذاری دستوری است، اظهار کرد: دولت با وجود نداشتن اطلاعات کافی با اجرای یکسری قوانین پوپولیستی می‌خواهد به افراد حاضر در جامعه بقبولاند از امور اقتصادی جامعه دفاع می‌کند اما با این کار بیشترین ضرر را متوجه مردم می‌کند.

رحیمیان با اشاره به اینکه بخش عمده مشکلات از جمله قطع برق، خرید خودرو و مواردی از این دست به یک لاتاری تبدیل شده که ناشی از قیمت گذاری دستوری است، ادامه داد: قیمت گذاری دستوری باعث می‌شود سرمایه گذاری رغبتی برای سرمایه گذاری نداشته باشد.

وی افزود: در مورد صنعت ما که مربوط به تجهیزات پزشکی است با آزاد شدن نرخ ارز و تخصیص حداقلی، دولت به خود اجازه می‌دهد محصولات تجهیزات پزشکی را قیمت گذاری کند که به این شکل محصول وارداتی که قیمت آن ۱۷ میلیون تومان است وزارت بهداشت از ما به قیمت یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان می‌خرد.

مدیرعامل شرکت پویان طب در ادامه به رقابت بخش خصولتی با بنگاه های اقتصادی پرداخت و اضافه کرد: این بنگاه‌ها با در اختیار داشتن منابع نامحدود مالی و روابط مناقصه و مزایده به یک بخش خصوصی واقعی تبدیل شده اند.

وی به مقررات دست و پا گیر و پاسخگو نبودن دستگاه‌های دولتی اشاره کرد و افزود: مالیات بر ارزش افزوده یکی از بی‌کیفیت ترین و فشل‌ترین قوانینی است که در چند سال اخیر در کشور ما اجرا شده است.

رحیمیان با اشاره به اینکه شرکت ما چهار سال است وارد بحث تولید شده و ۸۶۰ میلیون مالیات بر ارزش افزوده طلب کاریم، بیان کرد: طلبی که خود آنها هیچ راهکاری برای پرداخت ندارند در صورتی که قیمت تمام شده ما قیمت دستوری است و گمرک برای ترخیص مواد اولیه از مالیات بر ارزش افزوده می‌گیرد.

کد خبر: ۱۲۵٬۹۹۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha