۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۰
کابینت روشویی چیست؟

کابینت روشویی چیست؟

دکوراسیون، چیدمان و زیباسازی بخش‌های مختلف خانه، از جمله مواردی است که همه افراد مایلند تا در اسرع وقت به آن بپردازند.

به گزارش بازار، دکوراسیون، چیدمان و زیباسازی بخش‌های مختلف خانه، از جمله مواردی است که همه افراد مایلند تا در اسرع وقت به آن بپردازند. به همین دلیل، پس از خرید یا اجاره خانه خود، این گزینه را در اولویت کارهای خود قرار  می‌دهند. یکی از بخش‌های منزل که استفاده از بهترین لوازم و با کیفیت‌ترین و زیباترین مواد در آن از اهمیت بسزایی برخوردار است، بخش حمام و سرویس بهداشتی و تجهیزات مرتبط به آن است. به‌طور حتم، همه افراد دوست دارند تا این بخش را به صورتی چیدمان کرده که بهترین حس و حال در آن ایجاد شود. از این گذشته، سرویس بهداشتی مختص مهمان نیز می‌باید تا به‌صورت اصولی و خیلی شیک، دکوراسیون شده و نیاز است تا لوازم مدرن اما ساده و باکیفیت در آن استفاده شود.

هدف نهایی از انجام چنین پروسه‌هایی، ایجاد یک محیط شیک و ساده بوده تا فضای بخش‌های مورد اشاره را نیز به خوبی متمایز کرده و حس خوبی ایجاد نماید. یکی از تجهیزاتی که در این باب استفاده گسترده‌ای هم پیدا کرده، کابینت روشویی است. کابینت روشویی، از بخش‌ها و قسمت‌های مختلفی تشکیل شده که کاربردهای گوناگونی را نیز ارائه می‌کند. در این مطلب، می‌خواهیم تا با کابینت روشویی، کارایی و مزایای آن بیشتر آشنا شویم.

 کابینت روشویی چیست؟

کابینت روشویی، یکی از لوازم و تجهیزاتی است که در سرویس‌های بهداشتی و به‌ویژه حمام مورد استفاده قرار می‌گیرد. از جمله کاربری‌های کابینت روشویی می‌توان به مکانی جهت قرار دادن تجهیزات و وسایل مربوط به حمام و وسایل بهداشتی اشاره کرد. بدین صورت که این لوازم دیگر در معرض دید نبوده و باعث می‌شوند تا سرویس بهداشتی و حمام، جلوه‌ای زیبا و شیک داشته باشند. کابینت روشویی، بخش‌هایی مانند لوله‌های آب و اتصالات مرتبط را نیز مخفی کرده و با این کار، زیبایی سرویس بهداشتی و حمام را دو چندان خواهد کرد.

کابینت روشویی از طرح‌ها، متریال مختلف و مدل‌های گوناگونی بوده که این امر می‌تواند در جلب نظر مشتریان با سلیقه‌های مختلف، نقش مهمی‌ایفا کند. ضمن اینکه، وجود انواع مختلف کابینت روشویی نیز می‌تواند علاوه‌بر مقوله زیباسازی بخش سرویس بهداشتی و حمام و البته بخشی جهت چیدمان لوازم حمام، لوازم آرایشی و نظافت، نیازهای گوناگون فرد را برآورده سازد. بدون شک، این مورد در حمام و سرویس‌های بهداشتی کوچک که موضوع فضا و چیدمان وسایل از اهمیت بسزایی برخوردار است، گزینه‌ای کاربردی و مهم محسوب می‌شود.

توضیحاتی در خصوص انواع کابینت روشویی

بنابر آنچه که قبلاً گفته شد، کابینت روشویی از انواع مدل‌ها و طرح‌های گوناگون بهره برده تا نیازهای مختلف مشتریان و مصرف‌کنندگان را تامین کند. به‌صورت کلی، کابینت روشویی به انواع ذیل تقسیم می‌شوند:

  • مدل ساده : از این کابینت روشویی، تنها جهت یک بخش نگهداری وسایل و لوازم بهداشتی استفاده می‌شود و کارایی دیگری ندارد. ضمن اینکه، همانطور که از نامش مشخص است، طراحی ساده‌ای هم دارد.
  • مدل کلاسیک : برای ساخت کابینت روشویی کلاسیک، از متریالی مانند چوب و یا MDF استفاده می‌شود. بنابراین، از طرح‌هایی بر روی بدنه خود سود می‌برد که چنین مواردی با استفاده از دستگاه‌های CNC و یا پرس وکیوم، بر روی چوب ایجاد می‌شود. حس و حال این طرح‌ها، فانتزی بوده و از الگوهای تزئینی نیز در آن‌ها استفاده می‌گردد.
  • کابینت روشویی با آینه کامل : به این مدل، کابینت روشویی با ست کامل آینه هم می‌گویند. این نمونه، از بخش‌های مختلفی تشکیل شده است و تجهیزات و امکانات کاملی هم دارد. لذا می‌توان از آن جهت یک گزینه و ابزار آرایشی هم استفاده کرد. به همین دلیل است که این مدل از کابینت روشویی، در ایران از طرفداران و مشتریان پرشماری برخوردار است.
  • مدل مدرن: کابینت روشویی مدرن، با وجود اینکه به‌صورت کاملاً ساده‌ای ساخت شده، اما امکان ایجاد طرح‌های مدرن بر روی آن وجود دارد. زیرا از ماده PVC در ساخت آن استفاده شده و سطحی صاف و صیقلی دارد. یکی از اجزای بسیار مهم کابینت روشویی مدرن، بخش آینه آن است. این مدل، از شیشه هم استفاده می‌کند که هدف آن نمایش دادن لوازم و وسایل داخل کابینت است.

حال که صحبت از مواد، متریال و جنس کابینت روشویی شد، بد نیست تا به انواع متریال و جنس‌های به کار رفته در بخش کابین آن هم اشاره‌ای داشته باشیم.

کابینت روشویی چیست؟

 

انواع مواد و متریال به کار رفته در کابین کابینت روشویی

در کابین کابینت روشویی، مواد و جنس‌های مختلفی جهت ساخت به کار می‌رود که می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:

  • کابین روشویی فلزی: یکی از اولین مدل‌هایی که به ایران هم وارد شدند، همین کابین فلزی است. این نمونه از دوام و استحکام بسیار خوبی سود می‌برد و به همین دلیل استقبال مطلوبی از آن به عمل آورده شد. اما به مرور زمان دچار خوردگی و پوسیدگی می‌شود. این مدل سر و صدای زیادی هم دارد. با توجه به نقاط ضعف آن‌ها، استفاده از کابین روشویی فلزی، با کاهش قابل توجهی روبرو شده است.
  • کابین چوبی MDF: از جمله مشخصات این نمونه که در کابینت روشویی هم بسیار کاربرد دارد، طرح زیبا، وزن سبک و عدم وجود سر و صدا، از ویژگی‌های این نمونه به‌شمار می‌رود. اما نفوذ رطوبت به داخل این مدل‌ها، یکی از نکات منفی آن‌ها است.
  • کابین مدل PVC: برای کابین کابینت‌های روشویی، ماده PVC یک گزینه مطلوب و کاملاً کاربردی محسوب می‌شود. در این نمونه، آب و رطوبت نفوذ نمی‌کند و تحمل ماده PVC در این خصوص بسیار بالا است. مقاومت کابین PVC نیز باعث شده تا کابینت روشویی که با استفاده از آن ساخته می‌شود، بسیار پرطرفدار باشد. به‌طوریکه مشتریان پرشماری را به سوی خود جلب کرده و از طرفی از روکش PVC برای کابینت روشویی چوبی نیز استفاده می‌شود.

شایان توجه است که مواد بخش بالایی کابینت روشویی را از موادی مانند سرامیک معمولی، کورین و کوارتز می‌سازند.

شیوه‌های نصب کابینت روشویی

برای نصب کابینت روشویی، می‌توان دو روش را به کار برد:

  • کابینت روشویی می‌تواند در بخش بالایی سنگ روشویی نصب گردد. هدف از این کار، تامین نیازها و کاربری‌های مرتبط با جنبه‌های آرایشی و بهداشتی است.
  • اما در دیگر روش مرسوم، کابینت روشویی می‌تواند در بخش پایینی سنگ روشویی نیز نصب شوند. بدین صورت که به‌عنوان پایه سنگ روشویی کاربرد خواهد داشت. به همین دلیل، طراحی ساده‌ای داشته و همانند انواع کابینت آشپزخانه‌ها خواهند بود.

کابینت روشویی چیست؟

درباره فروشگاه سرامیک سنتر

سرامیک سنتر، یکی از فروشگاه‌های فروش محصولات دکوراسیون داخلی خانه است که ضمن برخورداری از چندین سال سابقه در زمینه متریال‌های ساختمانی، تمامی‌محصولات خود را به‌صورت مستقیم از کارخانه عرضه می‌کند. در وب‌سایت سرامیک سنتر، محصولات دکوراسیون داخلی خانه برای فروش عرضه شده است که از جمله آن‌ها  می‌توان به محصولاتی مانند کابینت روشویی، توالت فرنگی ساده، انواع کاشی سرامیک و مدل‌های مختلف چینی آلات لوکس اشاره کرد.

سرامیک سنتر، با توجه به سابقه‌ای که در زمینه محصولات دکوراسیون داخلی خانه دارد، بهترین محصولات را با بالاترین کیفیت ممکن عرضه می‌کند. کابینت روشویی که شرح و توضیحات آن قبلاً داده شد، در انواع مدل‌ها و طرح‌های مختلف توسط فروشگاه سرامیک سنتر، عرضه شده است. علاقمندان می‌توانند با بررسی انواع کابینت روشویی در وب‌سایت سرامیک سنتر، نمونه و طرح دلخواه خود را از انبوه مدل‌های ارائه شده، انتخاب نمایند.

توضیحاتی پیرامون سایت سرامیک سنتر 

فروشگاه آنلاین سرامیک سنتر توسط سیستم فروشگاهی قدرتمند ووکامرسی راه اندازی شده و توسط تیم طراحی سایت تبریز https://datacss.ir بهینه سازی میشود شما عزیزان میتوانید برای مشاهده محصولات و خدمات سایت سرامیک سنتر به نشانی زیر مراجعه کرده و از محصولات و خدماتشان بهره مند شوید :

نشانی  فروشگاه آنلاین خرید کابینت روشویی سرامیک سنتر : https://centerceramic.com

کد خبر: ۱۲۵٬۸۸۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha