۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۵
سازمانی نظارتی برای تراکنش ها و فعالیت ارزهای دیجیتال با ثبات تشکیل شود
سناتور جمهوریخواه خواستار شد؛

سازمانی نظارتی برای تراکنش ها و فعالیت ارزهای دیجیتال با ثبات تشکیل شود

سناتور جمهوریخواه کنگره آمریکا خواستار تشکیل سازمانی برای نظارت بر فعالیت و تراکنش های مربوط به ارزهای دیجیتال با ثبات شد.

به گزارش بازار، «سناتور سینتیا لومیس» از مجلس سنا آمریکا، طی سخنانی خواستار تشکیل یک نهاد نظارتی جدید با تمرکز بر ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۲۲ شد. به گفته این سناتور آمریکایی، تمرکز این قانون بر مقررات ارزهای با ثبات (مانند دلار دیجیتال) و حمایت از حقوق مصرف کننده باقی خواهد ماند. 

به نوشته بلومبرگ، سینتیا لومیس، سناتور جمهوری‌خواه ایالت وایومینگ، وضع قانونی جدید برای تعیین یک نهاد نظارتی جدید، در راستای نظارت بر ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۲۰ پیشنهاد کرد. 

به گفته وی، پیشنهاد این قانون جدید، تاسیس سازمانی است که تحت نظارت کمیسیون معاملات آتی کالا (CFTC) و کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) تشکیل خواهد شد و بر فعالیت و تراکنش های ارزهای با ثبات نظارت خواهد کرد. 

طرفداران بر این باورند که جنبه های مختلف این قانون پیشنهادی، تنها بر مقررات مربوط به تراکنش استیبل کوین ها و قانون حمایت از مصرف کننده متمرکز است.

لازم به ذکر است، سناتور سینتیا لومیس، یکی از حامیان ارزهای دیجیتال و از دارندگان بیت کوین در کنگره آمریکا محسوب می شود که روی چندین جنبه از قانون پیشنهادی کار کرده است. کارشناسان بر این باورند که موفقیت قوانینی که هنوز ارائه نشده اند به لایحه زیرساخت های دو حزبی بستگی دارد.

گفتنی است، پیش از این نیز صرافی‌های ارزهای دیجیتال مانند «کوین‌بیس» ایجاد یک نهاد نظارتی متمرکز بر ارزهای دیجیتال در ایالات متحده را پیشنهاد کرده‌اند.

اگر قانون پیشنهادی لایحه‌ای تصویب شود، رگولاتورها مقررات و دستورالعمل های روشنی در مورد دسته های مختلف دارایی های دیجیتال و حمایت از مصرف‌کنندگان و سرمایه‌گذاران را در اختیار خواهند داشت. این قانون، در صورت تصویب، احتمالاً نقش کلیدی در تنظیم مقررات مربوط به استیبل کوین ها و ایجاد طبقه بندی های جدید قانونی در مورد دارایی های دیجیتال خواهد داشت.  

کد خبر: ۱۲۵٬۸۲۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha