۵ دی ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۰
درآمد ۲۴ میلیارد دلاری ترکیه از صنعت گردشگری در سال ۲۰۲۱ علیرغم وجود کرونا
وزیر گردشگری ترکیه خبر داد؛

درآمد ۲۴ میلیارد دلاری ترکیه از صنعت گردشگری در سال ۲۰۲۱ علیرغم وجود کرونا

وزیر فرهنگ و گردشگری ترکیه در گفت‌وگو با خبرگزاری آناتولی گفت که کشورش به هدف کسب درآمد ۲۴ میلیارد دلاری از گردشگری در سال ۲۰۲۱ دست یافته و این هدف برای سال آینده ۳۴.۵ میلیارد دلار تعیین شده است.

به گزارش بازار، «مهمت نوری ارسوی»، وزیر فرهنگ و گردشگری ترکیه در گفت‌وگو با خبرگزاری آناتولی گفت که کشورش به هدف کسب درآمد ۲۴ میلیارد دلاری از گردشگری در سال ۲۰۲۱ دست یافته و این هدف برای سال آینده ۳۴.۵ میلیارد دلار تعیین شده است.

ارسوی با بیان اینکه همه گیری کرونا بخش گردشگری را نیز تا حدود زیادی تحت تاثیر قرار داده، افزود: با بازگشت نسبی به شرایط عادی هدفمان این بود که درآمد خود را از ۱۲ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۰ با ۱۰۰ درصد افزایش به ۲۴ میلیارد دلار برسانیم که عملی شد.

وی تصریح کرد: ما موفق شدیم سرانه درآمد گردشگر که در سال ۲۰۱۸ به ۶۴۷ دلار کاهش یافته بود را به ۸۳۰ دلار در سال ۲۰۲۱ افزایش دهیم.

وزیر فرهنگ و گردشگری ترکیه با اشاره به اینکه پیش‌بینی می شود روند تصاعدی رشد گردشگری در سال آینده نیز ادامه یابد، افزود: جهش‌های جدیدی در پاندمی کرونا روی می‌دهد اما ما مبارزه موفقیت‌آمیزی با این بیماری داشته‌ایم.

وی تاکید کرد: البته کشورهای دیگر نیز باید با این ویروس مقابله کنند تا پروازها ادامه یابد. پیش‌بینی ما این است که روند رشد تصاعدی که در سال ۲۰۲۱ به آن رسیدیم در سال ۲۰۲۲ هم ادامه داشته باشد.

کد خبر: ۱۲۵٬۸۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha