۵ دی ۱۴۰۰ - ۰۵:۳۱
 لزوم اجرای ساختمان‌سازی صنعتی| سنتی سازی پاسخگو نیست
سخنگوی کمیسیون عمران مجلس مطرح کرد

لزوم اجرای ساختمان‌سازی صنعتی| سنتی سازی پاسخگو نیست

ایری، سخنگوی کمیسیون عمران گفت: تا زمانی که صنعتی‌سازی ساختمان اتفاق نیفتد، با شیوه‌های سنتی به هدف موردنظر نمی‌رسیم و در راستای تغییر این فرایند، مجلس با وزارت راه و شهرسازی همراه است.

به گزارش بازار، عبدالجلال ایری سخنگوی کمیسیون عمران مجلس در خصوص بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۱ اظهار کرد: امروز آخرین روز ارائه پیشنهادات به کمیسیون است و از فردا صبح بررسی پیشنهادات نمایندگان را شروع خواهیم کرد.

وی افزود: رقم بودجه ۱۴۰۱ قابل‌ملاحظه است و ان شاالله اعضای کمیسیون در ارتباط با مسائل عمرانی کشور، بررسی‌های کارشناسی را انجام خواهند داد.

ایری ابراز امیدواری کرد بودجه ۱۴۰۱ ظرف یکی دو ماه آینده نهایی شده و نظر مجلس را تأمین کند.

این نماینده مجلس در خصوص ساخت یک میلیون مسکن از سوی دولت و نظارت‌های مجلس گفت: روندها در حال نظارت است ولی احساس می‌شود پیشرفت کار به صورتی نیست که ظرف مقطع برنامه‌ریزی‌شده منازل را به متقاضیان تحویل دهیم و کارها به‌کندی پیش می‌رود.

ایری معتقد است فرایند برنامه‌ریزی در ثبت‌نام و تأمین زمین در برخی استان‌ها با مشکلاتی روبه‌رو بوده و باتوجه‌به گذشت ۱۰ ماه از سال ۱۴۰۰، انتظارها برآورده نشده است.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس در مصاحبه با رادیو گفت‌وگو خاطرنشان کرد: باتوجه‌به قانونی که مصوب شد، انتظار می‌رفت حرکت‌ها تسریع شود ولی بازخوردهای کنونی انتظار ما را برآورده نساخته و کار با کندی پیش می‌رود.

ایری ادامه داد: اجرایی‌شدن این پروژه باید قبل از سال ۱۴۰۱ صورت گیرد. بخشی از کارها به واگذاری زمین یعنی وزارت جهاد و تأمین مالی توسط وزارت اقتصاد بازمی‌گردد و دولت باید همت جمعی را مدیریت کند.

وی افزود: همه‌گیری و کلیت کار باید با سرعت بیشتری در کل کشور پیش رود و با وجود گذشت سه ماه از تشکیل دولت، امیدواریم تسریع در این پروژه را شاهد باشیم.

ایری همچنین در خصوص سخنان قاسمی مبنی بر عدم کیفیت مناسب ساخت مسکن در کشور گفت: بنده نیز این حرف را تأیید می‌کنم چون تا زمانی که از سنتی سازی به سمت روندهای صنعتی نرویم، نخواهیم توانست افزایش کیفیت را شاهد باشیم.

وی زلزله هرمزگان را یادآور شد و گفت: موضوع عمر کم ساختمان‌های ما در قیاس با کشورهای دیگر درست بوده و ما عقب هستیم.

مجلس قطعاً همراه است و نظارت‌ها را بیش از گذشته پیگیری خواهد کرد ولی از طرفی نظام‌مهندسی باید به شکل حرفه‌ای وارد پروژه‌ها شود. مجموعه‌های نظارتی نیز باید از جایگاه حرفه‌ای و فنی ورود کنند.

ایری گفت: تا زمانی که صنعتی‌سازی اتفاق نیفتد، با شیوه‌های سنتی کنونی به هدف موردنظر نمی‌رسیم و در راستای تغییر این فرایند، مجلس با وزارت راه و شهرسازی همراه است.

کد خبر: ۱۲۵٬۷۴۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha