۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۳
برخی کالاهای وارداتی با ارز ۴۲۰۰ تومانی احتکار می شد
نایب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس:

برخی کالاهای وارداتی با ارز ۴۲۰۰ تومانی احتکار می شد

نایب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس گفت: پرونده های متعددی در این کمیسیون درباره اختصاص ارز ۴۲۰۰ تومانی وجود دارد که برخی از آنها به قوه قضائیه ارسال شده و تعدادی دستگیر و با آنان برخورد شده است.

به گزارش بازار به نقل از وزارت صمت، حجت الاسلام نصرالله پژمان فر نایب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس با بیان این مطلب ‌افزود: افرادی ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی دریافت کرده اند اما کالا وارد نکرده اند و برخی با جعل اسناد گمرک اعلام کرده اند واردات انجام داده و کالاها را توزیع کرده اند.

وی گفت: برخی کالاهای وارداتی با ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی نیز احتکار می شد و پس از گران شدن آن را در بازار توزیع می کردند و بخشی از کالاهای وارداتی با ارز ترجیحی نیز گم شده است.

پژمان فر ادامه داد: بر اساس گزارش کمیسیون اصل ۹۰ درباره واردات نهاده های دامی با ارز ترجیحی، مشخص شد آنچه که از گمرک ترخیص می شده به دست مصرف کننده نمی رسید و قسمتی از آن گم شده است.

وی خاطرنشان کرد: زمانی که فاصله بین قیمت کالا با ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی با قیمت کالا در بازار آزاد زیاد است جریان فساد در آن ایجاد می شود.

نایب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس تصریح کرد: برخی از پرونده ها نیز نشان می دهد در مواردی واردات با ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی بیش از نیاز کشور بود و این کالاها به صورت آزاد در بازار توزیع شده است.

وی اظهار داشت: ذرت، جو و سویایی که اکنون در بازار آزاد توزیع می شود با ارز ترجیحی وارد شده است.

وی اضافه کرد: دو و نیم میلیون تن آرد صنعتی و ۳۵ درصد از روغن مصرفی که با ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی وارد کشور شد صادر شده است.

کد خبر: ۱۲۵٬۷۳۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha