۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۷
افت نرخ ارز قیمت سکه را کاهشی کرد| خرید طلای ارزان از ۱۳ دی ماه جاری
نایب رئیس اتحادیه طلا در گفتگو با «بازار»:

افت نرخ ارز قیمت سکه را کاهشی کرد| خرید طلای ارزان از ۱۳ دی ماه جاری

کشتی آری، نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: بدنبال سیر نزولی قیمت ها در بازار ارز، بهای طلا و سکه نیز کاهشی شد، طوری که سکه تمام بهار آزادی از کانال ۱۳ میلیون به کانال ۱۲ میلیون تومان آمد.

بازار گروه بانک و بیمه: قیمت طلا، سکه و ارز مدتی است در بازار نوسانی است، اوج این نوسان قیمت بخصوص در بخش طلا و سکه در روز سه شنبه مصادف با برگزاری سنت شب چله اتفاق افتاد که خریداران زیادی برای تهیه سکه های گرمی و ربع سکه همچنین طلا به این بازار هجوم آورده بودند.  اکنون نیز به یمن سیر نزولی نرخ ارز در بازار که با شیب ملایمی در حرکت است، قیمت طلا و سکه نیز کاهشی شده و قیمت ها سیر نزولی را می پیمایند.

قیمت سکه تمام بهار آزادی طرح جدید هم اکنون به ۱۲ میلیون و ۹۸۰ هزار تومان رسیده است که قیمت آن روز پنج شنبه گذشته ۱۳ میلیون ۹۰ هزار تومان بود اما اکنون نرخ این کالا کاهشی شده و در کانال ۱۲ میلیون تومان جای گرفته است

کاهش قیمت طلا دربازار| سکه تمام بهار آزادی به کانال ۱۲ میلیون تومان آمد
محمد کشتی آری، نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در گفتگو با «بازار» از کاهش قیمت طلا و سکه در بازار خبر داد و گفت: هم اکنون و در نخستین روز معاملاتی هفته قیمت تمام سکه تمام بهار آزادی با ۱۰۰ هزار تومان کاهش همراه شده است و علاوه بر این نرخ طلا و انواع سکه نیز در بازار سیر نزولی به خود گرفته اند.
وی قیمت سکه تمام بهار آزادی طرح جدید را ۱۲ میلیون و ۹۸۰ هزار تومان اعلام کرد و گفت: قیمت این کالا روز پنج شنبه گذشته ۱۳ میلیون ۹۰ هزار تومان بود اما اکنون نرخ آن کاهشی شده و در کانال ۱۲ میلیون تومان جای گرفته است.
نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در ادامه گفت: علاوه با کاهش نرخ انواع سکه در بازار، قیمت طلا نیز سیر نزولی به خود گرفته است و هر گرم طلا ۱۸ عیار هم اکنون در بازار آزاد به یک میلیون و ۲۹۲ هزار تومان رسیده است.

دلار آزاد روز پنج شنبه بیش از ۳۰ هزار ۳۰۰ تومان رقم خورد اما اکنون نرخ این کالا با سیری نزولی در آستانه ۳۰ هزار تومان قرار گرفته است و این افت قیمت نرخ ارز بر کاهش نرخ ها در بازار طلا و سکه تاثیر گذاشته است

تاثیر روند نزولی نرخ ارز در بازار بر قیمت سکه و طلا
کشتی آرای علل کاهش نرخ طلا و سکه را ناشی از افت نرخ ارز در بازار آزاد عنوان کرد و اظهار داشت: دلار آزاد روز پنج شنبه بیش از ۳۰ هزار و ۳۰۰ تومان رقم خورد اما اکنون نرخ این کالا با سیری نزولی در آستانه ۳۰ هزار تومان قرار گرفته است و این افت قیمت نرخ ارز بر کاهش نرخ ها در بازار طلا و سکه تاثیر گذاشته است.
وی افزود: قیمت نیم سکه بهار آزادی نیز هم اکنون در بازار ۶ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان، ربع سکه ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و در نهایت قیمت سکه یک گرمی نیز ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان شده است.
نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه بازار داد و ستد سکه و طلا روال عادی خود را می گذراند، گفت: به نظر می رسد از ۱۳ همین ماه خریداران زیادی به بازار طلا ورود کنند چرا که هم اکنون ۹ درصد ارزش افزوده مالیات بر روی فروش فاکتور طلا لحاظ می شود اما از تاریخ ۱۳ دیماه نیز این ۹ درصد از فاکتور خرید طلا حذف خواهد شد و قدرت خرید مردم برای تهیه طلا در بازار نسبتا افزایش می یابد.

پیش بینی می شود بازار داد و ستد طلا از نیمه دوم ماه جاری گرم و خریداران و فروشندگان روزهای خوبی را در این بازار سپری کنند،  چرا که متقاضیان طلا نه فقط از این پس به سمت طلاهای کهنه و آب شده نمی روند بلکه با خرید طلای نو البته با هزینه کمتری برخوردار می شوند

خرید طلای نو با هزینه پایین از نیمه دوم ماه جاری
وی ادامه داد: پیش بینی می شود بازار داد و ستد طلا از نیمه دوم ماه جاری گرم و خریداران و فروشندگان روزهای خوبی را در این بازار سپری کنند، چرا که متقاضیان طلا نه فقط از این پس به سمت طلاهای کهنه و آب شده نمی روند بلکه با خرید طلای نو البته با هزینه کمتری برخوردار می شوند. از طرفی نیز فروشندگان با مواجه با مشتریان طلا انگیزه بیشتری گرفته و با ادامه چنین روندی چرخ صنعت طلا و جواهر در کشور بیش از پیش به چرخش در خواهد آمد.
بنا به این گزارش، هر چند قیمت طلا از ۲ مولفه نرخ ارز در داخل و قیمت انس جهانی تبعیت می کند اما با توجه به احتمال ریزش ارز در بازار با خوشبینی به رفع تحریم های بین المللی در پی انجام مذاکرات برجامی پیش رو در وین این احتمال وجود دارد که قیمت طلا نیز در بازار کاهشی شود. به عقیده کارشناسان بازار طلا، خرید این کالای زینتی و سرمایه ای در میان مدت و بلند مدت همیشه برای سرمایه گذاران سودآور بوده است.

علاوه بر کاهش قیمت طلا و سکه در بازار قیمت دلار آزاد نیز امروز کاهشی بود و در آستانه ورود به کانال ۲۹ هزار تومان قرار دارد

دلار آزاد در آستانه ورود به کانال ۲۹ هزار تومان!
گفتنی است قیمت طلای ۲۴ عیار هم اکنون در بازار هر گرم یک میلیون و ۷۲۹ هزار تومان و هر مثقال طلا، ۵ میلیون و ۶۱۵ هزار تومان ارزش‌گذاری شده است.
علاوه بر کاهش قیمت طلا و سکه در بازار، قیمت دلار آزاد نیز امروز کاهشی بود و در آستانه ورود به کانال ۲۹ هزار تومان قرار دارد، همچنین قیمت فروش دلار در صرافی های بانکی امروز ۲۷ هزار و ۴۰۱ تومان و قیمت خریدآن از مردم ۲۶ هزار و ۸۵۸ تومان تعیین شده است.  

کد خبر: ۱۲۵٬۷۳۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha