۵ دی ۱۴۰۰ - ۰۴:۰۱
قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار، نقطه پایان بیکاری جوانان می‌شود
نایب رییس اول کمیسیون اجتماعی مجلس:

قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار، نقطه پایان بیکاری جوانان می‌شود

نایب رییس اول کمیسیون اجتماعی مجلس، از تصویب قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار به عنوان مهمترین راهکار برای رفع معضل بیکاری جوانان یاد کرد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، علی بابایی کارنامی، در مورد انحصارطلبی برخی افراد باسابقه در مشاغل مختلف که مانع از ورود جوانان تحصیلکرده و نخبه به بازار کار می‌شوند، گفت: این موضوع دو وجه دارد که یکی به رشته‌هایی که نیاز به تخصص و تجربه در کنار هم دارند و یکی هم به سایر رشته‌هایی که نیاز به ورود جوانان تازه نفس و نخبه دارد، برمی‌گردد. کما اینکه در مورد شغل قضاوت و وکلا معتقدم وکالت شغل نیست و به دلیل حساسیت بسیار بالایی که دارد نمی‌توانیم تنها به این دلیل که تعدادی از جوانانی که در رشته حقوق تحصیل کرده‌اند و بیکار هستند راه ورود آنها را به بهانه اشتغالزایی و جوانگرایی به حوزه قضایی کشور باز کنیم چرا که از پشتوانه علمی لازم برخوردار نبوده و ممکن است استقلال وکلا را نیز زیر سوال ببرند.

نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: بی‌تردید باید زیرساخت‌های لازم برای ورود جوانانی به این حوزه باز شود که از سطح نمرات و کیفیت کار بالایی برخوردار هستند ضمن اینکه آنها باید زیر نظر افراد با تجربه در این حوزه فعالیت داشته باشند چرا که نمی‌توان برای دفاع از افرادی که تنها یکبار حق ارائه دفاعیات متقن در محاکم قضایی را دارند از ظرفیت فردی که قصد دارد تجربه کسب کند، استفاده کرده و حقش را تضییع کرد.

وی تصریح کرد: ما باید هر چه سریعتر انحصار در سایر مشاغل را بشکنیم چرا که در شرایط کنونی بسیاری از افراد تنها با استفاده از رانت وارد اداره‌ها می‌شوند و اگر فردی رابطه‌ای نداشته باشد حتی با وجود بهره‌مندی از تخصص لازم هم نمی‌تواند وارد فضای کسب و کار شود.

نماینده مردم در مجلس یازدهم، یادآور شد: البته برخی مدیران نیز در حوزه‌های مختلف انحصار ایجاد کرده‌اند و بعد از اینکه در سمت خاصی قرار می‌گیرند بیشتر از ظرفیت فرزندان و اقوام خود استفاده می‌کنند ضمن اینکه متاسفانه در برخی از سازمان‌ها  بحث تعارض منافع نیز وجود دارد به همین دلیل اجازه ورود به سایر جوانانی که رابطه‌ای ندارند، داده نمی‌شود.

نایب رییس اول کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: باید با سرعت موضوع تسهیل صدور مجوزهای  کسب و کار نهایی شود و دولت هم باید آئین نامه‌های عادلانه‌ای در این حوزه ارائه داده تا به سمت ورود عادلانه جوانان به بازار کار بر اساس علم و تخصصی که دارند، پیش برویم.

کد خبر: ۱۲۵٬۷۱۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha