۵ دی ۱۴۰۰ - ۰۴:۵۳
ساماندهی بازار مسکن با تسریع در اجرای قوانین| دولت مانع فرارهای مالیاتی شود
عضو کمیسیون عمران مجلس مطرح کرد

ساماندهی بازار مسکن با تسریع در اجرای قوانین| دولت مانع فرارهای مالیاتی شود

اجرای قانون مالیات بر خانه‌های خالی تا حد زیادی بار ناتعادلی بازار مسکن را کاهش داده و در کنار قانون جهش تولید مسکن، یکی از مولفه‌های اصلی برای ساماندهی بازار مسکن به شمار می‌رود.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، اقبال شاکری در رابطه با افزایش درآمدهای مالیاتی در لایحه بودجه ۱۴۰۱ گفت: افزایش درآمدهای مالیاتی در سال آینده در صورت اجرای صحیح قانون و جلوگیری از فرارهای مالیاتی تا حد زیادی می‌تواند کسری بودجه را جبران کند.

وی ادامه داد: در ۸ سال گذشته به دلیل وجود دولتی تنبل، بسیاری از اهداف مالیات ستانی به درستی محقق نشد و این تنبلی به بدنه دولت نیز سرایت کرده و برخی از مسئولان دستگاه‌های اجرایی اراده‌ای برای اجرای قوانین ندارند، حال که دولت مردمی و انقلابی بر سر کار آمده باید با بکارگیری نیروها و پرسنل دستگاه‌ها نسبت به تحقق اهداف خود اقدام کند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی افزود: در فرارهای مالیاتی و اخذ مالیات از کم درآمد های به جای پر درآمدها همه ما مقصر هستیم، این نوع دریافت مالیاتی به هیچ عنوان با عدالت اجتماعی همخوانی ندارد و لازم است شیوه آن تغییر کرده و دولت با روحیه جهادی در مسیر اجرای دقیق قوانین مالیاتی گام های موثری بردارد.

شاکری با بیان اینکه قانون مالیات بر خانه های خالی هنوز به مرحله اجرایی نرسیده است تاکید کرد: دولت به ویژه وزارت راه و شهرسازی باید هر چه سریع‌تر زمینه اجرای دقیق قانون مالیات بر خانه‌های خالی را به عنوان یکی از قوانین مترقی مجلس فراهم کند. البته که دولت به تازگی کار خود را آغاز کرده و چند ماهی را باید صرف آوار برداری کارهای اشتباه دولت گذشته کند، لذا به لحاظ مدیریت کلان کشور فرصت چند ماهه به دولت برای اجرای قانون مالیات بر خانه‌های خالی کاری منطقی بوده اما تنبلی، کوتاهی و ترک فعل را به هیچ عنوان نمی‌پذیریم.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، مشکلات سامانه املاک و اسکان باید هرچه سریع‌تر رفع شود تصریح کرد: اجرای قانون مالیات بر خانه‌های خالی تا حد زیادی بار ناتعادلی بازار مسکن را کاهش می‌دهد و از طرفی درکنار قانون جهش تولید مسکن و ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی، یکی از مولفه‌های اصلی برای ساماندهی بازار مسکن به شمار می‌رود، لذا دولت باید تمام اهتمام خود را برای اجرای قانون مذکور به کار بگیرد.

کد خبر: ۱۲۵٬۶۹۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha