۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۲
 چرایی حذف «تعرفه حامل‌های انرژی» در لایحه بودجه ۱۴۰۱
سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس مطرح کرد

چرایی حذف «تعرفه حامل‌های انرژی» در لایحه بودجه ۱۴۰۱

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس معتقد است قانون یکساله بودجه ظرفیت پرداختن به مسئله آزادسازی قیمت حامل‌های انرژی را ندارد و از طرفی تعرفه‌گذاری پلکانی در آئین‌نامه‌ اجرایی دولت بررسی خواهد شد.

به گزارش بازار، مصطفی نخعی در خصوص عدم تعیین تکلیف قیمت تعرفه ها در لایحه بودجه گفت: ابتدا یکسری مقاومت هایی صورت می گرفت ولی در نهایت همگان آن را پذیرفتند.

وی با بیان اینکه امروز نگرانی در خصوص عدم درج تعرفه گذاری پلکانی در لایحه بودجه ۱۴۰۱ وجود دارد که نشان می دهد مسیر خوبی در این راستا طی شده است، گفت: ما باید بدین سمت برویم که قیمت برای پر مصرف ها، [فزونی گیرد یا به بیان دیگر] از یارانه کمتری استفاده کنند و خانواده هایی با بضاعت مالی کمتر از یارانه بیشتری برخوردار شوند.

نخعی ادامه داد: ظاهرا دولت در این خصوص آئین نامه ای را در دست تنظیم دارد که مراحل نهایی آن در شرف طی شدن است تا پس از تصویب در هیئت دولت، اجرایی شده و مبنای کار سیستم های اجرایی از جمله وزارت نیرو و نفت قرار گیرد تا تعرفه گذاری پله کانی اتفاق افتد.

این نماینده مجلس افزود: دولت معتقد است لازم نیست این مسئله در قوانین بودجه سنواتی کشور درج شود؛ بلکه استارت کار در بودجه ۱۴۰۰ خورد و دولت مکلف به تنظیم آئین نامه ای بدین منظور شد که از این پس تکلیفِ دستگاه های اجرایی برای همیشه روشن است.

نخعی همچنین در پاسخ به سوال دیگر مهمان برنامه که پرسید آیا مجلس هرگونه افزایش تعرفه ای را درپیِ تصویبِ آئین نامه مذکور تایید می کند یا خیر، گفت: تعرفه گذاری پلکانی بر مبنای آن چیزی است که در لایحه بودجه ۱۴۰۰ به تصویب رسید.

وی با بیان اینکه شخصا اشکالی در این کار نمی بینم، یادآور شد: بحث ما آزادسازی نبود و قانون یک ساله بودجه ظرفیتی برای چنین سیاست های کلانی ندارد.

کد خبر: ۱۲۵٬۶۸۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha