۵ دی ۱۴۰۰ - ۰۱:۲۱
کدام راهکارها به‌ تامین نیاز آبی کشور کمک می کند؟
سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس پاسخ داد

کدام راهکارها به‌ تامین نیاز آبی کشور کمک می کند؟

سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس، گفت: انتقال آب از خلیج فارس و دریای عمان و استفاده از آب شیرین‌ کن‌ها راه‌های استراتژیک و جامع برای تامین آب مورد نیاز کشور است.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، احد آزادی خواه سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، در خصوص اجرای پروژه‌های انتقال آب از خلیج و فارس به دریای عمان به استان‌های هدف، گفت: انتقال آب از دریا و استفاده از آب شیرین‌ کن‌ها راه‌های استراتژیک و جامع برای تامین آب مورد نیاز کشور است.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی، افزود: در کنار پروژه‌های انتقال آب از دریای عمان و خلیج فارس باید به مدیریت منابع آبی، پلمپ چاه‌های غیر مجاز، سهمیه بندی و اصلاح الگوی کشت نیز توجه کنیم.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: انتقال آب از جنوب کشور در تامین آب مورد نیاز فلات مرکزی، یزد، کرمان، سمنان و سیستان وبلوچستان نقش بسیار زیادی دارد و می‌توانیم نیاز آبی آن مناطق را تامین کنیم.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با توجه به کمبود منابع آبی در برخی از استان‌ها، انتقال و شیرین سازی آب دریای عمان و خلیج فارس اهمیت بسیار زیادی دارد، گفت: پروژه‌های انتقال آب به منابع مالی زیادی نیاز دارد که می‌توانیم با استفاده از منابع صندوق توسعه ملی و مشارکت سرمایه گذاران از این پروژه‌ها بهره برداری کنیم.

کد خبر: ۱۲۵٬۶۴۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha