۴ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۳
حذف ارز ترجیحی نباید منجر به کاهش کالاهای اساسی از سبد مصرفی مردم شود
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

حذف ارز ترجیحی نباید منجر به کاهش کالاهای اساسی از سبد مصرفی مردم شود

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: اعتبارات ناشی از حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی یا باید به مردم پرداخت شود یا راهکارهایی به کار گرفته شود که در اثر حذف این نوع ارز، افزایش قیمتی به مردم تحمیل نشود.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، علی جدی درباره حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱، گفت: دولت باید راهکارهای تامین کالاهای اساسی با قیمت مناسب که در حال حاضر مشمول دریافت ارز ترجیحی هستند اما در سال آینده ارز ۴۲۰۰ تومانی آن‌ها حذف می‌شود را برای مجلس تشریح کند.

نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حذف ارز ترجیحی نباید با روشی صورت گیرد که کالاهای اساسی از سبد مصرفی مردم به ویژه دهک‌های پایین درآمدی حذف شود، افزود: اعتبارات ناشی از حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی یا باید به مردم پرداخت شود یا راهکارهایی به کار گرفته شود که در اثر حذف این نوع ارز، افزایش قیمتی به مردم تحمیل نشود.

وی اضافه کرد: دولت باید راهکارهای اجرایی خود برای جلوگیری از افزایش قیمت‌ها در اثر حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی را توضیح دهد و مجلس را قانع کند در غیر این صورت در شرایطی که معیشت مردم تحت فشار است، حذف آن توجیه ندارد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه پس از اجرای قانون انتزاع، وزارت جهاد کشاورزی هنوز بر بازار مسلط نشده و نظارت‌ها به درستی انجام نمی‌شود، تصریح کرد: ما موافق تغییر ساوزکار تخصیص ارز دولتی هستیم اما باید از آسیب به دهک‌های پایین جامعه و افزایش قیمت کالاها در بازار جلوگیری کرد.

کد خبر: ۱۲۵٬۶۴۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha