۲ دی ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۵
ایجاد یک میلیون و ۸۵۰ هزار فرصت شغلی تا پایان ۱۴۰۱
وزیر تعاون، کارو رفاه اجتماعی خبر داد

ایجاد یک میلیون و ۸۵۰ هزار فرصت شغلی تا پایان ۱۴۰۱

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: یک میلیون و ۸۵۰ هزار فرصت شغلی تا پایان سال ۱۴۰۱ ایجاد خواهد شد.

به گزارش بازار، حجت الله عبدالملکی در حاشیه هشتاد و دومین جلسه شورای عالی اشتغال که امروز به ریاست رئیس جمهور و با حضور اعضای شورا برگزار شد افزود: در این جلسه ابتدا تحلیلی از بیکاری در کشور ارائه شد، ۱۴ مصوبه جدید داشتیم و در نهایت اقداماتی که در دولت سیزدهم در رابطه با اشتغال صورت گرفته است مطرح شد.

وی اضافه کرد: در طول سه ماه گذشته ۲۱۵ هزار شغل جدید ایجاد کرده ایم و در سامانه رصد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اضافه شده است، این عدد در شش ماهه نخست امسال ۲۰۰ هزار شغل بوده و ما امسال در مجموع به ۴۱۵ هزار فرصت شغلی رسیده ایم و امیدواریم تا پایان سال به عدد ۷۰۰ تا ۸۰۰ هزار فرصت شغلی برسیم.

دبیر شورای عالی اشتغال گفت: در این جلسه در خصوص منابعی که برای فعالیت زیست بوم ملی اشتغال مورد نیاز است بحث و گفتگو شد ۳۲ هزار میلیارد تومان اعتبارات در بخش هزینه‌ای و ۱۶۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات مطرح و مصوب شد.

عبدالملکی خاطرنشان کرد: این بودجه قرار است به منظور ایجاد یک میلیون و ۸۵۰ هزار فرصت شغلی در نیمه دوم سال ۱۴۰۰ و تا پایان سال ۱۴۰۱ در قالب لایحه و قانون بودجه ۱۴۰۱ تخصیص پیدا کند.

وی افزود: تقسیم بندی و تخصیص اشتغال استان‌های مختلف از این یک میلیون و ۸۵۰ هزار فرصت شغلی مشخص شد.

وزیر تعاون گفت: بحث کاهش فرآیند صدور مجوزها یکی از مصوبات مهم جلسه امروز بود. مساله طراحی نظام جامع تامین مالی برنامه‌های اشتغال کشور از مصوبات بسیار مهم و زیرساختی جلسه امروز بود همچنین بخشی از اقدامات مهمی که در خصوص مصوبات جلسه گذشته انجام شده بود مطرح کردیم.

دبیر شورای عالی اشتغال گفت: در ارتباط با تخصیص فضای کسب و کار پیشنهاد وزارت کشور برای اختصاص یک میدان در هر شهر به نام میدان کارآفرینی تصویب شد.

وی افزود: این میدان می‌تواند هم به عنوان محل کسب و کارهای موقت و به نوعی دستفروشی و غرفه‌های موقتی استفاده شود و هم محلی برای تجمع کارآفرینان و کارفرمایان باشد.

عبدالملکی گفت: ما در مجموع جلسه گذشته و امروز ۳۳ مصوبه داشتیم که همگی در حال پیشرفت و رصد هفتگی هستند هشت کارگروه تخصصی ذیل دبیرخانه شورای عالی اشتغال فعال شده اند و مسئولیت هر کدام از کارگروه‌ها با یکی از معاونین وزراء است.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی افزود: یکی از اقدامات مهمی که در این جلسه گزارش شد اجرای اطلس الگوهای اشتغالزای کشور است که ۱۷۱ الگو در این اطلس جمع بندی و تدوین شده است.

کد خبر: ۱۲۵٬۵۳۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha