۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۶
حلقه بسته شهر همدان عامل گرانی مسکن شده است
استاندار همدان:

حلقه بسته شهر همدان عامل گرانی مسکن شده است

همدان -‍ استاندار همدان گفت: حلقه بسته شهر همدان مشکلاتی را در حوزه تامین زمین ایجاد کرده و محدود بودن حریم شهری، یکی از عوامل گرانی مسکن به شمار می‌رود.

به گزارش بازار و به نقل از روابط عمومی استانداری همدان، علیرضا قاسمی‌فرزاد در آیین معارفه معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و مدیرکل بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری اظهار کرد: حلقه بسته شهر همدان مشکلاتی را در حوزه تامین زمین ایجاد کرده و محدود بودن حریم شهری، یکی از مهمترین عوامل گرانی مسکن در این شهر محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه پیگیری طرح جامع شهری برای افزایش محدوده شهر و اجرای طرح نهضت ملی مسکن از اولویت‌های اجرایی معاون عمرانی است، گفت: سلامت و معیشت مردم اولویت اصلی دولت سیزدهم است که بر اساس آن، امور در استان همدان پیش برده می‌شود.

استاندار همدان کنترل و نظارت بر بازار و جلوگیری از افزایش قیمت کالاها را از دیگر برنامه‌های دولت عنوان کرد و افزود: نهضت ملی مسکن و ساخت چهار میلیون واحد مسکونی در سطح کشور در دستور کار دولت سیزدهم قرار گرفته و برنامه‌های آن در استان همدان نیز به سرعت پیگیری می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه داشتن یک سرپناه حق هر ایرانی و هر شهروند است، عنوان کرد: ما دولتمردان وظیفه داریم با اجرای طرح‌هایی همچون طرح نهضت ملی مسکن، زمینه خانه‌دار شدن شهروندان را فراهم کنیم.

قاسمی‌فرزاد با بیان اینکه علاوه بر محدود بودن حریم شهری، افزایش قیمت ارز نیز بیش از پیش، به مشکلات حوزه مسکن اضافه کرد گفت: جوانان برای تشکیل زندگی به یک سرپناه نیاز دارند که باید برای این موضوع اقدام شود.

وی با تأکید بر اینکه باید با هم فکری همه مسئولان استان، دست به دست هم دهیم و مشکل مسکن را هر چه سریع‌تر برطرف کنیم گفت:  وزیر راه و شهرسازی نیز بر حل مشکل مسکن در همدان تاکید دارد و با مکاتبات صورت گرفته طرح جامع شهر همدان را پیگیری می‌کند.

کد خبر: ۱۲۵٬۵۱۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۱۹:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
      0 0
      جوانی که کار ندارد مسکن و ازدواج برای آن چه معنی دارد ؟ بررسی کنید چند جوان در استان هست که بیکارند ، شما که از همه چیز مردم خبر دارید ،