۴ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۶
کوکمین بانک کره از کیف پول ارزی دیجیتال خود رونمایی کرد
رشد فزاینده رمز ارزها در کره جنوبی؛

کوکمین بانک کره از کیف پول ارزی دیجیتال خود رونمایی کرد

کوکمین بانک کره جنوبی از راه اندازی کیف پول الکترونیک جدید خود با قابلیت واریز و برداشت ارزهای دیجیتال، توکن های غیر قابل تعویض و همچنین ارز دیجیتال ملی این کشور خبر داد.

به گزارش بازار، کوکمین بانک (KB) غول بانکی کره جنوبی با انتشار بیانیه ای، از ارائه محصول جدید خود که یک کیف پول ارزی دیجیتال با قابلیت پشتیبانی از ارزهای متنوع است، خبر داد.  این کیف پول همچنین قادر است، توکن های غیرقابل تعویض (NFT) و توکن های مختلف از جمله ارزهای دیجیتال صادر شده توسط بانک مرکزی کره جنوبی را در خود ذخیره کند.

به گفته کوکمین بانک، این کیف پول جدید بر پایه پروتکل بلاک چین Klaytn فعالیت خواهد کرد که محصول کم نظیر و قدرتمند اپراتور مخابراتی کره ای کاکائو است. 

در خصوص قدرت بلاک چین Klaytn نیز باید گفت که کاکائو و سایر شرکت‌های مربوطه در حال حاضر روی یک پلتفرم ارزی دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) کره جنوبی مشغول به کار هستند که قرار است نحت همین شبکه بلاک چین فعالیت کند.

کوکمین بانک گفته که "کیف پول دیجیتال چند ارزی" این شرکت مراحل آزمایش را با موفقیت به پایان رسانده و احتمالاً ابتدا به عنوان بخشی از پروژه ارزی آزمایشی که قرار است در سال آینده به پایان برسد، مورد تست و استفاده قرار خواهد گرفت.

این بانک کره ای همچنین اعلام کرد که این کیف پول خدمات «واریز، حواله و پرداخت» را برای «دارایی‌های دیجیتال مختلف» مانند «دارایی‌های رمز ارزی، ارزهای ثابت صادرشده توسط دولت محلی و NFT‌ها را روی اتین کیف پول فعال خواهد کرد.

یک مقام کوکمین بانک در این خصوص گفت: ما قصد داریم سال آینده در آزمایش (پایلوت) ارز CBDC برای بانک مرکزی کره به طور فعال شرکت کنیم. هدف ما این است که به تدریج (این کیف پول) را با افزودن قابلیت های بیشتر در آینده ارتقا دهیم.»

کوکمین بانک و بسیاری از بانک های کره ای رشد و توسعه رمز ارزها را به عنوان موتور رشد اقتصادی احتمالی در آینده می بینند. این شرکت کمی بیش از یک سال پیش یک شرکت سرمایه گذاری مشترک برای ذخیره رمزارزی به نام «دارایی دیجیتال کره» (KODA) راه اندازی کرد. در آن زمان، این بانک برنامه‌هایی را برای ایجاد یک «بانک دارایی‌های دیجیتال» متمرکز بر مبادلات ارزی دیجیتال مشخص کرد. KODA در ابتدا کار، فقط از بیت کوین پشتیبانی می کرد، اما این شرکت گفته که می‌خواهد ظرفیت‌های مدیریت اتریوم (ETH) را نیز به دارایی های مورد پشتیبانی خود اضافه کند.

کد خبر: ۱۲۵٬۴۸۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha