۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۰
افزایش بهای گاز در اروپا

افزایش بهای گاز در اروپا

افزایش بهای گاز در اروپا موجب شد کشتی‌های حامل گاز که به سمت آسیا در حرکت بودند با تغییر مسیر محموله‌های خود را در بازارهای اروپا عرضه کنند.

به گزارش بازار، افزایش بهای گاز در اروپا موجب شد کشتی‌های حامل گاز که به سمت آسیا در حرکت بودند با تغییر مسیر محموله‌های خود را در بازارهای اروپا عرضه کنند.

تقاضای دولت‌های اروپایی برای خرید گاز با بهای بیشتر انگیزه اصلی تغییر مسیر کشتی‌های حامل گاز توصیف شده است.

به نوشته فایننشیال تایمز، روسیه انتقال گاز به اروپا را با خط لوله یامال (Yamal) قطع کرده و با انتقال گاز به سمت شرق کره زمین، موجب افزایش بهای گاز در قاره اروپا شده است.

روزنامه گاردین هم نوشت: در انگلیس که به علت افزایش بهای گاز در سال جاری، بیش از ۲۰ شرکت تامین کننده انرژی ورشکسته و بسته شده اند، روز سه شنبه این هفته بهای گاز ۲۰ درصد دیگر افزایش یافت و بهای هر ۲.۸۳ متر مکعب گاز، به ۴۵۰ پنس رسید که حد نصاب جدیدی در این کشور است.

گاردین افزود: با افزایش بهای گاز، مصرف کنندگان در انگلیس، از دیدن صورتحساب گاز مصرفی در ماه آوریل سال آینده، زمانی که نهاد ناظر بر تامین انرژی در انگلیس، سقف جدید بهای انرژی را اعلام خواهد کرد، شگفت زده خواهند شد، زیرا در صورت دخالت نکردن دولت، ۵۰ درصد بر بهای گاز مصرفی افزوده می‌شود.

کارشناسان می‌گویند با فرا رسیدن فصل زمستان و در آستانه سال نو میلادی، تامین گاز در اروپا با تهدیدهای فراوانی روبرو شده است.

رسانه‌ها در انگلیس تنش میان روسیه و غرب را نیز مزید بر علت افزایش بهای عمده فروشی گاز دانستند.

به نوشته رسانه‌های انگلیس بهای گاز در هلند، بیش از ۱۶ درصد افزایش داشته است.

گاردین نوشت پس از این که دولت آلمان در هفته‌های اخیر اعلام کرد روند راه اندازی خط لوله جدید انتقال گاز روسیه، موسوم به نورد استریم ۲ (Nord Stream ۲) را معلق می‌کند، بهای گاز بار دیگر رو به افزایش نهاد.

آمریکا هشدار داده است در صورتی که روسیه، اوکراین را اشغال کند، این خط لوله مورد تحریم‌های آمریکا قرار خواهد گرفت.

به گزارش رسانه‌های انگلیسی، اکنون نزدیک به یکصد هزار نظامی روسیه، در مرز با اوکراین، مستقر شده اند. روزنامه گاردین نوشت روز سه شنبه، دمیتری پسکوف (Dmitry Peskov)، سخنگوی کرملین گفت هیچ ارتباطی میان این موضوعات وجود ندارد و آن را نه موضوعی سیاسی، بلکه موضوعی بازرگانی دانست.

کد خبر: ۱۲۵٬۴۷۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha