۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۰
مصرف ۷۰ درصد تولید گاز در بخش خانگی
مدیر دیسپچینگ شرکت گاز اعلام کرد

مصرف ۷۰ درصد تولید گاز در بخش خانگی

مدیر دیسپچینگ شرکت گاز گفت: درد حال حاضر ۷۰ درصد تولید گاز در بخش خانگی مصرف می‌شود و ممکن است با ادامه دار شدن سرما این میزان به ۸۰ درصد برسد.

به گزارش بازار، محمدرضا جولایی در حاشیه مراسم امضای قرارداد ذخیر سازی گاز درمیدان خانگیران در جمع خبرنگاران افزود: در حال حاضر با توجه به اینکه موج سرما به کشور وارد شده مصرف روزانه گاز ما در بخش خانگی به ۵۶۰ تا ۵۷۰ میلیون متر مکعب رسیده که حدود ۷۰ درصد تولید ما را تشکیل میدهد.

وی با اشاره به اینکه ما دیروز رکورد تولید گاز را داشته ایم گفت: تمام تاسیسات ما در حال آمادگی کامل هستند و با توجه به اینکه پیش بینی می‌شود از ابتدای هفته آینده دو موج سرماه از غرب و شمال وارد کشور می‌شود مصرف گاز افزایش پیدا خواهد کرد.

جولایی گفت: اگر دوره سرما طولانی ترشود ممکن است ۸۰ درصد تولید ما در مصارف خانگی استفاده شود و در این صورت به بخش صنایع و نیروگاه ما فشار وارد خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه ادامه کاهش دما در طولانی مدت برای ما سنگین خواهد بود گفت: مردم باید در مصرف گاز و برق صرفه جویی کرده و بهینه مصرف کنند تا ما دچار افت گاز بخصوص در بخش شمالی کشور روبرو نشویم.

مدیر دیسپچینگ شرکت گاز افزود: در صورتی که مردم در منازل با نحوه کنترل مصرف گاز آشنا بوده و دمای منزل را تنظیم کنند، هم مصرف پایدارتری خواهیم داشت و هم از قطع برق جلوگیری خواهد شد.

وی گفت: حدود ۹ روز سرما دراین ماه طول می‌کشد و نواحی شمالی ما افت فشار گاز را بیشتر تجربه خواهد کرد.

جولایی با بیان اینکه ما حداکثر ظرفیت تولید را داریم گفت: با توجه به افزایش مصرف گاز در بخش خانگی که نسبت به دوره قبل حدود ۱۵ درصد افزایش داشته ممکن است با مشکلاتی روبرو شویم.

وی ادامه داد: صنایع و نیروگاه‌ها ۱۰۰ میلیون متر مکعب مصرف گاز دارند که در صورتی که روند افزایش مصرف خانگی ادامه داشته باشد میزان مصرف صنایع کاهش خواهد داشت.

کد خبر: ۱۲۵٬۳۸۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha