۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۹
شهرداری و بخش خصوصی می‌توانند شکاف ایجاد شده برای خرید مسکن را پر کنند
عضو کمیسیون عمران مجلس:

شهرداری و بخش خصوصی می‌توانند شکاف ایجاد شده برای خرید مسکن را پر کنند

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: ساخت مسکن و ارائه طرح مسکن استیجاری حرفه‌ای به واسطه شهرداری و بخش خصوصی می‌تواند شکاف ایجاد شده برای خرید مسکن را کاهش دهد و مسکن تبدیل به یک کالای قابل تصور شود.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، اقبال شاکری در مورد رشد قیمت مسکن گفت: فاصله عرضه و تقاضا در بازار مسکن بسیار زیاد شده است، عرضه و تقاضای نامتعادل تنها مربوط به پایتخت نیست حتی در روستاهای حاشیه‌ای تهران هم با این مشکل روبرو هستیم. گرانی قیمت مسکن ابعاد متفاوتی از مشکلات را به دنبال داشته که بخشی از آن مربوط به آسیب‌های اجتماعی می‌شود.

ساخت یک میلیون واحد مسکونی سالانه در دستور کار قرار بگیرد
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی افزود: زمانی که مسکن ساخته نشود بی شک شاهد رشد تقاضا و افزایش قیمت آن خواهیم بود، باید ساخت یک میلیون واحد مسکونی سالانه در دستور کار قرار بگیرد؛ از طرفی دولت باید برای مسکن استیجاری طرحی را ارائه کند و مسکن از حالت کالای سرمایه‌ای به کالای مصرفی تغییر پیدا کند.
ساخت مسکن و ارائه طرح مسکن استیجاری حرفه‌ای به واسطه شهرداری و بخش خصوصی می‌تواند شکاف ایجاد شده برای خرید مسکن را کاهش دهد و مسکن تبدیل به یک کالای قابل تصور شود

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای تصریح کرد: ساخت مسکن و ارائه طرح مسکن استیجاری حرفه‌ای به واسطه شهرداری و بخش خصوصی می‌تواند شکاف ایجاد شده برای خرید مسکن را کاهش دهد و مسکن تبدیل به یک کالای قابل تصور شود. قیمت مسکن به قدری بالا رفته که بسیاری از خانوارها نمی‌توانند تصور کنند که چه زمانی صاحب خانه می‌شوند.

مسکن باید تبدیل به یک کالای مصرفی و در دسترس باشد
شاکری با اشاره به اینکه مسکن باید تبدیل به یک کالای قابل دسترسی باشد؛ گفت: اگر بتوانیم موضوع را به درستی مدیریت کرده و عرضه این کالا را افزایش دهیم، خانواده‌ها باید بتوانند پیش بینی کنند که بعد از گذشت ۵ سال توانایی خرید و یا اجاره واحد مسکونی برای زندگی را خواهند را داشت یا خیر؟ بر همین اساس مسکن باید تبدیل به یک کالای مصرفی و در دسترس باشد.

عضو مجمع نمایندگان استان تهران در پایان خاطر نشان کرد: مالیات دریافتی برای خانه‌های خالی بر اساس قانون جهش تولید مسکن باید به صندوق ملی مسکن واریز و صرف تولید یک میلیون واحد مسکونی در طول یک‌ سال شود.

کد خبر: ۱۲۵٬۳۲۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha