۲ دی ۱۴۰۰ - ۰۱:۲۸
درآمدها در بودجه سال آینده واقعی‌تر شده است
عضو هیات رئیسه مجلس:

درآمدها در بودجه سال آینده واقعی‌تر شده است

عضو هیات رئیسه مجلس با تصریح بر اینکه درآمدها در بودجه سال آینده واقعی تر شده است، گفت: در بودجه سال آینده کف حقوق از سه میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به چهار میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تغییر پیدا کرده است.

به گزارش بازار، کریمی فیروزجاهی، عضو هیات رئیسه مجلس به ویژگی های بارز لایحه بودجه سال آینده اشاره و بیان کرد: مهم ترین ویژگی لایحه بودجه این است که درآمدهای آن واقعی تر شده است. نفت در بودجه سال آینده بشکه ای ۶۰ دلار و فروش روزانه ۱.۲ میلیون بشکه و دلار ۲۳ هزار در نظر گرفته شده است که نسبت به بودجه سال جاری واقعی تر است.

وی درباره مالیات اظهار کرد: در بودجه شاهد افزایش درآمدهای مالیاتی هستیم و از ۱۲۰ میلیارد تومان در بودجه امسال جاری، به ۵۲۶ هزار میلیارد تومان رسیده است. البته در حوزه اجرای مالیات باید تلاش کنیم فشار به بخش های مختلف جامعه نیاید. عمده نگاه دولت در حوزه مالیات باید متوجه فرارهای مالیاتی باشد.

عضو هیئت رئیسه مجلس به بعضی از ویژگی های موجود در لایحه بودجه سال آینده که برای نخستین بار در نظر گرفته شده است اشاره و بیان کرد: میزان خدمت بازنشستگی از ۳۰ سال به ۳۲ سال رسیده است که بازخورد اولیه آن در مجلس مثبت نبوده است و ممکن است به دلیل اعتراض کارمندان دولت، آن را اعمال نکنند.

وی افزود: در بودجه سال آینده کف حقوق از سه میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به چهار میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و سقف حقوق از ۳۳ میلیون تومان به ۳۸ میلیون تومان تغییر پیدا کرده است. فروش اوراق قرضه و همچنین اموال و دارایی ها در بودجه سال آینده واقعی تر شده است.

کریمی فیروزجاهی با تصریح بر اینکه درآمدها در بودجه سال آینده واقعی تر شده است، عنوان کرد: تا روز یکشنبه نمایندگان می توانند روی لایحه پیشنهاد بدهند. بعد از آن هیئت رئیسه آن را متناسب با سرفصل ها بین کمیسیون های تخصصی توزیع می کند تا نظرات خود را به کمیسیون تلفیق پیشنهاد بدهند.

عضو هیئت رئیسه مجلس از تغییرات در قوانین آئین نامه داخلی مجلس خبر داد و گفت: در گذشته وقتی کمیسیون تلفیق کلیات بودجه را رای گیری می کرد بلافاصله وارد جزئیات می شد و جمع بندی نهایی به صحن علنی مجلس می آمد. اگر در آن زمان صحن علنی رای منفی می داد، لایحه باید به دولت باز می گشت و زحمات کمیسیون تلفیق هدر می رفت. با تغییرات اعمال شده، اگر کلیات در کمیسیون چه رای بیاورد و چه رای نیاورد به صحن علنی باز می گردد.

کد خبر: ۱۲۵٬۲۹۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • حجت IR ۱۸:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۲
      1 0
      بودجه افزایش مالیات حذف ارز ترجیحی گرانی کم کردن افزایش حقوق تنگ کردن زندگی به مردم ارمغان بودجه است